شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکترکامران دانشجو: اقتدار کشورها به اندازه توسعه علمی و دانش فنی است

دکتر دانشجووزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزه اقتدار و نفوذ کشورها در صحنه بین الملل به اندازه دانش فنی و میزان توسعه علمی کشورها است لذا همه ما باید تلاش کنیم ایران اسلامی رشد علمی روز افزون خود را تا رسیدن به جایگاه شایسته خود با شتاب هرچه بیشتر ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکترکامران دانشجو در اولین گردهمایی پذیرفته شدگان بورس خارج از کشور افزود: برای موفقیت در تحصیل با تدبیر به پیش روید و تکلیف خود را برای فراگیری دانش روز انجام دهید اما مراقبت کنید آسیبی به آزادگی، عزت و غیرت شما وارد نشود که آزادگی و کرامت انسانی بالاترین ارزشها است و کسب هیچ مدرکی جای آن را پر نمی کند.

دکتر دانشجو با اشاره به اهمیت علم و دانش در دین اسلام گفت: همه دانشهای دنیا باید به تسخیر انسان درآید و بر اساس آموزه های دینی و عبودیت خداوند، انسان می تواند علم را مسخّر و برای تعالی بشریت به کار گیرد.

وی افزود:  در اسلام هدف از کسب دانش کمک به انسانهای دیگر، خدمت به بشریت و کمک به تعالی انسان در روی زمین است نه سلطه بر انسانهای دیگر.

دکتردانشجو با اشاره به اینکه توسعه علمی و دانش فنی به آمریکا این توان را داده است تا در هیروشیما، افغانستان و عراق دست به کشتار هزاران نفر بزند، گفت: هدف ما از توسعه علمی رسیدن به موقعیت آمریکا و سایر کشورهای استکباری برای اعمال سلطه بر دیگران نیست بلکه ما توسعه علمی را مطابق با فرهنگ خود و آموزه های دینی تعریف می کنیم.

وی تاکید کرد: جامعه ما به انسانهای دانشمند نیاز دارد که در مرزهای دانش حرکت می کنند و آخرین علوم را فرا گرفته اند و در عین حال تعهد دارند یعنی هم ایران و اسلام را دوست دارند و هم به شیوه ایرانی و اسلامی زندگی می کنند.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت شناخت مناسب از کشورهای دنیا و تعامل با دنیای خارج، توجه به ارزشهای دینی و اخلاقی، خانواده دوستی، احترام به والدین و بزرگترها و غیرتمند بودن را از شاخص های زندگی اسلامی ایرانی نام برد و تاکید کرد: حفظ کرامت انسانی و داشتن اخلاق اسلامی برترین ارزش است و باید این ارزشها و آداب اسلامی و ایرانی در گفتار، رفتار و کردار دانشجویان ایرانی در خارج از کشور متجلی شود.

دکتردانشجو با اشاره به اینکه انسانها دارای فطرت پاک هستند و به سوی ارزشهای انسانی گرایش دارند، گفت: دانشجویان ایرانی در خارج از کشور با حفظ پیوندهای دوستی با یکدیگر و محبت و کمک به دانشجویان دیگر کشورها آنان را از فرهنگ ناب اسلامی ایرانی آگاه کنند و سفیر و نماینده خوبی برای نمایش غیرت و اخلاق اسلامی و ایرانی در دنیا باشند.