شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هم اندیشی آسیب شناسی منابع طبیعی استان ایلام

نشست هم اندیشی آسیب شناسی منابع طبیعی استان ایلام با حضور دکتر قربانی رئیس دانشگاه، روسای سازمانها و مدیران کل و جمع زیادی اساتید و دانشجویان راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 22/3/87 در محل سالن فرزانگان برگزار گردید. در ابتدای جلسه دکتر قربانی رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: نیک می دانیم منابع طبیعی نشانه ای از ربوبیت الهی است و برای توسعه هم یکی از راهکارها توجه به امکانات و فرصتها و داشته های موجود می باشد و حفظ و حراست از منابع طبیعی یکی از لازمه های مهم در زمینه توسعه می باشد.

دکتر قربانی افزود: متاسفانه مشکل عمده ای در این زمینه توجه به احداث و ساخت است ولی در بخش مرمت و نگهداری توجه چندانی صورت نمی گیرد.

در ادامه دکتر مراد نژادی مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه ایلام، دکتر اکبر نژاد رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام، آقای مهندس بازدار رئیس سازمان منابع طبیعی، آقای محمدی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،‌دکتر حسین زاده رئیس مرکز تحقیقات جهاد سازندگی به ارائه نظرات و راهکارهای مورد نظر خود در این زمینه پرداختند.

دکتر حسین زاده رئیس مرکز تحقیقات جهاد سازندگی گفت: عمده بحثهایی که در رابطه با منابع طبیعی مطرح هستند عبارتند از: ساختار اقتصادی کشور،‌بحث مالکیت و مشکلات مرتبط با آن، موقعیت استانی و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم از عوامل مهم و تاثیر گذار بر منابع طبیعی استانی می باشند و باید برای همه اینها اقدامات و فعالیتهای لازم صورت گیرد.