شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سومین نشست هم اندیشی توسعه کار آفرینی در دانشگاه ایلام

سومین نشست هم اندیشی توسعه کار آفرینی در دانشگاه ایلام با حضور دکتر اله یاری نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر قربانی رئیس دانشگاه، دکتر  پوراشرف معاون پژوهشی،دکتر مرادنژادی مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه، جمعی از اساتید، نمایندگان سازمان گردشگری در دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست دکتر اله یاری مدیر توزیع کارآفرینی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب که مبحث کارآفرینی در حال حاضر یکی از معضلات عمده کشور است گفت: کشور ما شاید دومین کشور جوان جهان می باشد و جوانان ما نیاز مبرمی دارند که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه بتوانند توان خود را در زمینه های مورد نیاز به کار گیرند.

دکتر اله وردی افزود: ده سال است که مراکز کارآفرینی ایجاد شده اند و بعد از ده سال بستر مناسبی ایجاد شده است که می تواند مورد استفاده دستگاههای اجرایی قرار گیرد. وی باتشکر از دانشگاه ایلام بخاطر برگزاری فعالانه و داوطلبانه نشست های کارآفرینی افزود: دانشگاه ایلام یکی از فعالترین مراکز کشور در زمینه کارآفرینی می باشد و با پتانسیلی که در این زمینه نشان می دهدفرصت بسیار مناسبی برای دستگاههای اجرایی در هر زمینه ای است که از موضوع کارآفرینی استفاده کنند.

 در ادامه دکتر قربانی رئیس دانشگاه گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک ادارات استان ایلام در بخش هایی که نقطه اتصال و اتکا ادارات به همدیگر است، بتوانیم به شکوفایی برسیم. دانشگاهها هم در دوره جدید به سوی کارآفرینی در حرکت هستند و نماد توسعه دانشگاه این است که چقدر محصولاتش بتواند در بازار علم و صنعت خریدار داشته باشد و چه مقدار بتواند در بازار علم و صنعت خریدار داشته باشد و چه مقدار بتواند دردهای جامعه را درمان کند و مرهمی بر آلام جامعه باشد.

متخصصان دانشگاهی نیز می توانند به عنوان مشاورانی صدیق بدون هیچ چشمداشتی در خدمت دستگاههای اجرایی باشند، به عبارت دیگر دانشگاه بتواند اتاق فکری بزرگ برای مدیران استان باشد.