شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معلم جلوه ای از اسماء الهی است.

دکتر قربانی رئیس دانشگاه گفت: معلم جلوه ای از اسماء الهی است به همین خاطر سزاوار کرامت و ارج نهادن به مقام و جایگاهش است. دکتر قربانی رئیس دانشگاه روز دوشنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در سالن آیت اله حیدری افزود: معلم دارای مقامی عرشی و افلاکی است و به واسطه جایگاهی که در دین مبین اسلام دارد همواره مورد توجه وبزرگی بوده است. دکتر قربانی گفت: در عصر کنونی که دوره ایده پردازی و نوآوری است باید با ارایه ایده ههای جدید بتوانیم اساسی برای توسعه و پیشرفت کشور برداریم. رئیس دانشگاه افزود: ایران به عنوان یک کشور مسلمان که حرف های زیادی برای گفتن در عرصه بین المللی دارد باید بتواند در عرصه علم و نوآوری جایگاه واقعی خود را به دست بیاورد.

وی گفت: در خصوص شان و مقام معلم همین بس که خداوند در کسوت معلمی با رسول خاتم مواجهه نموده و قرآن را برای روشنگری و هدایت انسانها به ایشان عرضه داشته است.

دکتر قربانی با جایگاه و مقام شهید مطهری اشاره کردو گفت: شهید مطهری متکلم و اندیشمندی بسیار بزرگ است که توانست از مبانی دینی اسلام به خوبی دفاع کند. وی گفت: شهید مطهری فیلسوفی مسلمان بود که برای روشن نمودن نسل جوان در مصاف با کسانی که دچار التقاط عقیدتی و مبانی دینی شده بودند مذاکره کرد. رئیس دانشگاه افزود: در خصوص مقام شامخ و جایگاه شهید مطهری همین بس که امام خمینی(ره) خواندن کتابهای ایشان را لازم و سازنده عنوان فرموده اند.

دکتر قربانی از اساتید و دانشجویان خواست کتب مختلف بجای مانده از شهید مرتضی مطهری را برای روشنگری خود و پاسخ به برخی مسایل مورد بررسی قرار دهند. در ادامه این آیین از 102 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تقدیر بعمل آمد.