شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

همایش نقش فرهنگ عفاف و حجاب درتحکیم بنیان خانواده فر دادردانشگاه برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه گفت: همایش نقش فرهنگ  عفاف و حجاب درتحکیم بنیان خانواده دوشنبه در دانشگاه برگزار می‌شود.

دکتر قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: به دنبال نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی در اسفندماه سال گذشته و لزوم توجه به مقوله حجاب و عفاف برگزاری این همایش در دستور کار این دستگاه اجرایی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در این راستا دانشگاه ایلام مقدمات کار را فراهم کرده و با هم اندیشی با صاحبنظران این بخش در دانشگاه و حوزه تدابیر لازم را برای نحوه برگزاری همایش حجاب و عفاف در استان ایلام اندیشید. 

دکتر قربانی اضافه کرد: با فراخوان عمومی انجام شده تاکنون 70 مقاله با موضوع حجاب و عفاف به دبیرخانه این همایش در دانشگاه ایلام ارسال شده است. 

دکترقربانی تصریح کرد: با ارزیابی و بررسی‌های اولیه انجام شده از سوی کارشناسان و صاحبنظران هشت مقاله برتر انتخاب و به همایش حجاب و عفاف ارائه می‌شود. 

رئیس دانشگاه گفت: 20 مقاله نیز به صورت پوستر در همایش حجاب و عفاف دانشگاه نصب و ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی و استفاده بیشتر شرکت‌کنندگان در این همایش از سخنرانان و صاحبنظران دانشگاه، حوزه، فرهنگ و ... دعوت به عمل امده است. 

وی اضافه کرد: صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، مستشاری معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه در این همایش برای ایراد سخنرانی دعوت شده‌اند. 

دکترقربانی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، پوشاک با موضوع حجاب و عفاف از جمله برنامه‌های جنبی همایش عفاف و حجاب دانشگاه است. 

رئیس دانشگاه گفت: همچنین مسابقات نقاشی، وبلاگ‌نویسی و مسابقه و طرح سئوال از کتب برهنگی فرهنگی نوشته غلامعلی حدادعادل از دیگر ویژه‌ برنامه‌های همایش عفاف و حجاب در دانشگاه ایلام است. 

وی از عموم مردم استان ایلام به ویژه جوانان، نوجوانان، دانشجویان، حوزویان خواست در برنامه‌های همایش عفاف و حجاب دانشگاه ایلام شرکت داشته باشند. 

دکترقربانی اضافه کرد: این همایش تنها به منظور تثبیت و استمرار فرهنگ حجاب و عفاف در استان ایلام که از گذشته عنایت به این مهم از سوی مردم به ویژه جامعه بانوان وجود داشته برگزار شده و پشتوانه علمی و فرهنگی برای دیگر استان‌های کشور است. 

خوشبختانه استان ایلام به واسطه برکت فرهنگ اصیل شیعه و یکدستی این فرهنگ دینی در کنار باورهای دینی و قومی که توامان شده مشکلی در زمینه عدم عنایت به مقوله حجاب از سوی جامعه بانوان وجود ندارد و بانوان استان ایلام الگوی عملی برای همه بانوان سراسر کشور از حیث رعایت حجاب و عفاف هستند.