شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری موفقیت آمیز همایش ملی کارآفرینی وتوسعه

همایش ملی کارآفرینی و توسعه با حضورمهندس پولادی نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی ، مهندس حاجی عبدالوهاب معاون اشتغال وزارت کار وامور اجتماعی ، دکتر الهیاری مدیرکل کاراد وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری ،مدیران وروسای سازمانهای استان ،دکترقربانی رئیس دانشگاه ،معاونین ،روسای دانشکده ها ،اعضای هیات علمی ،دانشجویان ،کارآفرینان نمونه کشوری واستانی  ، اساتید ،پژوهشگران وصاحبنظران کشوری روزهای سه شنبه وچهارشنبه  15و16/2/89 درمحل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید .
در ابتدای برگزاری  این جلسه دکتر قربانی رئیس دانشگاه  ضمن خیرمقدم به میهمانان وحاضرین در جلسه گفت :بشر به عنوان جانشین خدا برروی زمین باید از تمام تواناییها وقابلیتهای خود استفاده کند تا امکانات آسایش ورفا ه خود وجامعه را فراهم کند ودر این راه یکی از مهمترین ویژگیها ی او خلاقیت ونوآوری است که می تواند در عرصه های گوناگون مطرح گرددویکی از مهمترین این عرصه ها در بحث کارآفرینی وتوسعه  می باشد وشایسته است که با آموزش ومطابق برنامه وحساب شده از حداقل امکانات حداکثر بهره راببریم وبهترین  نتیجه رابگیریم .
 در ادامه مهندس حمید حاجی‌‌عبدالوهاب معاون اشتغال وزارت کار وامور اجتماعی گفت  : در بنگاه‌های زودبازده بیش از 960 هزار شغل جدید ایجاد و 200 هزار شغل تثبیت شده است.
‌حاجی‌‌عبدالوهاب با اشاره به اینکه تاکنون 149 هزار بنگاه تسهیلات دریافت کرده‌‌اند، افزود: تسهیلات اعطایی به این بنگاه‌ها 21 هزار و 900 میلیارد تومان بوده است.
وی مقدمه کارآفرینی را خودشناسی دانست و تصریح کرد: خودشناسی محور توسعه انسان است و انسانی می‌تواند محور توسعه باشد که کارآفرین باشد.
در ادامه آقای پولادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته معلم گفت: معلمان با ایفای  نقش تعلیم و تربیت انسان‌ها و زیربنای کار فرهنگی در امر کارآفرینی را برعهده دارند. 
شاپور پولادی با اشاره به این مهم که استان ایلام از منابع خدادادی و ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است گفت: با توجه به این  شرایط و هشت سال دفاع مقدس مردم ایلام، باید کارهای زیرساختی فراوانی در این استان انجام گیرد.
وی با بیان این مطلب که بیش از 33 درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی است افزود:‌ این استان دارای 350 هزار هکتار اراضی حاصلخیز و زمین کشاورزی است و باید از تمام ظرفیت‌های آن استفاده شود. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان ایلام در همه ظرفیت‌ها حرف برای گفتن در کشور دارد و یک ایران کوچک است
 
 
سخنران بعدی مراسم دکتر الهیاری مدیرکل کاراد وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری بود که با تشکر وتقدیر از دکتر قربانی رئیس دانشگاه وبانیان برگزاری همایش کارآفرینی وتوسعه به اهمیت بحث کارآفرینی برای دانشگاهها اشاره کرد وگفت : دانشگاه‌ها باید به دانشگاه‌های کارآفرین تبدیل شوندو فرهنگ راحت‌طلبی و تفکر مجازی باید حذف شود و باید به سمت کارهای مولد سوق پیدا کند.
دکتر الهیاری  افزود: دانشگاه‌ها باید مهندسی توسعه و ترویج کارآفرینی را برعهده داشته باشند.
در ادامه دکتر رضوی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به ویژگیهای دانشگاه کارآفرین اشاره کرد وگفت :دانشگاه کار آفرین اول باید با جامعه ارتباط داشته باشد ،دوم اینکه خروجی آن بایدبرای  جامعه مفید باشد ،سوم اینکه پژوهشهای دانشگاهی به حل مشکلات جامعه می پردازد وچهارم خدمات دانشگاه کارآفرین باید  به تولید ارزش افزوده تبدیل شود .
دکتر رضوی در ادامه راههای رسیدن به دانشگاه کار آفرین رابه شرح زیربیان کرد :
1-اصلاح کتب درسی دانشگاهی
2-اصلاح آئین نامه های جذب وارتقاءاعضای هیات علمی
3-اصلاح اساسنامه جذب دانشجو
4-ترویج فرهنگ ونگرش کارآفرینی
5-ایجاد بانک اطلاعاتی مشکلات جامعه
6-تجارت سازی تحقیقات
7-توسعه شرکتهای دانش محور
8-هدفمندبودن برنامه های فوق  برنامه
9-وجود دفتر ارتباط باصنعت فعال
10-اصلاح شیوه های ارزیابی دانشجویان
در ادامه دکتر مرادنژادی دبیرهمایش گفت :تحولات سریع باعث گردیده که کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد واهمیت این امر در دانشگاهها افزونتر است ودر همین راستا دانشگاه ایلام اقدام به برنا مه ریزی وبرگزاری همایش کار آفرینی وتوسعه نمده است که بعداز فراخوان مقالات مجموعا 480مقاله به دبیرخانه همایش ارسال گردید که با نظر کمیته علمی همایش 420مقاله مجوز چاپ درخلاصه مقالات رادریافت نمود .
دکتر مراد نژادی افزود :ازمجموع این آثار 60مقاله بصورت پوستر چاپ گردید و تعداد 38 مقاله نیز در همایش ارائه می گردد .
در ادامه صاحبان مقالات به ارائه مقالات خود پرداختند