شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اختتامیه جشنواره کارآفرینی وتوسعه

همایش ملی کارآفرینی وتوسعه روز پنج شنبه با حضور استاندار ایلام پایان یافت

آقای اعلایی استاندار ایلام در این مراسم گفت: باید رابطه هرچه بهتری بین اساتید ، پژوهشگران و مدیران اجرایی دستگاههای مختلف این استان در جهت کارآفرینی گسترش یابد.

به گزارش خبرنگارروابط عمومی وی افزود: با برگزاری این همایش ها می توان فرهنگ کارآفرینی را در بین کارآفرینان ، تولیدکنندگان و نخبگان جامعه گسترش داد.

استاندار ایلام با انتقاد از عدم فرهنگ کار و کارآفرینی در استان اضافه کرد :اساتید دانشگاهها باید با پژوهش و کارهای علمی به کمک کارآفرینان شتافته و در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت و صنایع دستی تلاش مضاعفی در جامعه بوجود آورند.
وی تصریح کرد: باید پژوهشگران عملکرد دولت در بخشهای مختلف را به شکل دقیق رصد نموده و محاسن و معایب کارها را به مسئولین در جهت توسعه کارآفرینی گوشزد نمایند.

استاندار ایلام  به تلاش دولت نهم برای رفع مشکل اشتغال در کشور اشاره کرد و افزود: دولت طی سالهای اخیر سه هزار میلیارد ریال از طریق بنگاههای زودبازده به استان ایلام اختصاص داد، ولی هنوز برای رفع مشکل بیکاری و ایجاد بنگاههای زودبازده با وضعیت آرمانی فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جهت گسترش و پی گیری روند اجرای طرحهای زودبازده واشتغالزایی استان ،اخیرا مشاور استاندار در امور اشتغال و سرمایه گذاری منصوب شده است ، افزود:استانداراز این طریق می تواند هر چه بهتر در جریان وضعیت اشتغال در استان قرار گیرد.

مهندس اعلایی دستگاههای اجرایی را یکی از موانع سرمایه گذاری عنوان نمود و بیان داشت: فرآیند پیگیری مربوط به کارآفرینی در دستگاههای اداری باید کوتاه شود.

وی با تأکید بر نزدیکی دانشگاهها و بدنه اجرایی استان و همچنین کاربردی شدن بحثهای علمی اظهار داشت: همایشها را باید از جنبه علمی به جنبه کاربردی تبدیل کرد.

استاندار ایلام بر احیاء فرهنگ کار و تلاش در جامعه اشاره و اعلام کرد: گروههای مرجعی که باید در افکار عمومی اثرگذار باشند خود دچار آفت شده اند.

وی به حذف موانع سرمایه گذاری تأکید کرد و گفت: در ابتدا باید چرخه های معیوب اجرایی را حذف کرد و بعد مرکز خدمات جامع سرمایه گذاری و اشتغال در استان ایجاد کنیم.

مهندس اعلایی در پایان از تمامی دانشگاهیان و صاحبنظران خواست تا کارهای مدیران دولتی را بررسی، نقد و پیشنهادات سازنده  را ،ارائه دهند تا همه با هم بتوانیم استان را توسعه دهیم.

در ادامه اختتامیه این همایش دو روزه از میان 480مقاله رسیده به دبیر خانه 30مقاله به عنوان برتر شناخته شد که با اهدا لوح از پژوهشگران تجلیل شد.

این همایش به مدت دوروز و با شرکت جمع زیادی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه های کشور، معاونین وزارت  علوم ، تحقیقات و فناوری و کار و امور اجتماعی و مسوولان استان برگزار شد