شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

در جلسه شورای اداری شهرستان ایلام صورت گرفت؛موافقت وزیر علوم با تأسیس دانشگاه صنعتی ایلام

خبرگزاری فارس: وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تأسیس دانشگاه صنعتی ایلام موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، دکترکامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ایلام حاضر شد.

در این جلسه ابتدا روح‌الله ارجمندی فرماندار ایلام و فولادی نماینده ایلام، ایوان ،شیروان، چرداول و مهران بخشی از مشکلات و مسائل مربوط به شهرستان ایلام را مطرح کردند.

در ادامه این جلسه وزیر علوم با بیان اینکه حدود 90 درصد مصوبات دور اول سفرهای استانی و بیش از 90 درصد مصوبات دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت به استان ایلام اجرایی شده است، اظهار داشت: این مسئله نشان می‌دهد که هیئت دولت مصوبات خوبی برای این استان داشته و مسئولان اجرایی نیز به خوبی به وظایف خود عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دور سوم سفرهای استانی با اولویت نگاه فرهنگی در حال انجام است، افزود: مسائلی که مسئولان مربوطه در این جلسه مطرح کردند در جلسات هیئت دولت نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر علوم همچنین با اشاره به درخواست مسئولان این شهرستان برای تاسیس دانشگاه صنعتی ایلام گفت: بنده موافقت اصولی خود را با تاسیس دانشگاه صنعتی ایلام اعلام می‌کنم و این مسئله را به شورای گسترش آموزش عالی نیز ابلاغ خواهم کرد.

دکتردانشجو با بیان اینکه ایجاد دانشگاه در کشور شرایط خاص خود را دارد، اضافه کرد: دانشگاه جدید باید حداقل سه دانشکده با سه گرایش مختلف داشته باشد و به همین دلیل باید طرح مناسبی برای این کار تنظیم شود تا آن را بررسی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال این مسئله را پیگیری خواهم کرد و برای آن در سال جاری بودجه‌ای قرار خواهیم داد و در سال آینده نیز تلاش می‌کنیم بودجه مناسبی برای آن در نظر بگیریم و البته شما هم باید در مجلس برای آن ردیف بودجه بگیرید.