شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در اعتراض به تهدید اتمی رییس‌جمهور آمریکا

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است:
      اکنون که بیش از سه دهه حضور موثر انقلاب شکوهمند اسلامی را در عرصه جهانی پشت سر می‌گذاریم و در این مدت نهال نوپای انقلاب با مراقبت امام (ره)، مقام معظم رهبری و امت، با وجود تندبادهای سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی به شجره‌ای طیبه و تناور تبدیل شده است، که ثمرات و برکات آن مرزهای جغرافیایی ایران را درنوردیده و الگوی امیدآفرین ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده است. نفوذ معنوی ایران در میان کشورهای اسلامی در منطقه و حتی آن سوی جهان در آمریکای لاتین، واقعیتی است که غرب از آن می‌هراسد. اقتدار ایران اسلامی بیش از آن که به سخت‌افزارها باشد به عنصر الهی «معنویت» است، گوهری که دل‌های مردم مسلمان ایران را مسخر کرده و قادر است جهان را هم به تسخیر آنان درآورد.
این روزها و در حالی که ملت ایران جشن چهارمین سال هسته‌یی شدن خود را می‌گیرند عده‌ای از دولت‌های مستکبر غربی و در راس آن‌ها آمریکای جهان‌خوار اقدام به جوسازی رسانه‌یی علیه ملت و دولت ایران کرده و با اظهارات وقیحانه خود علیه ملت ایران بیش از پیش چهره ضد بشری و ننگین خود را نشان داده و ثابت کردند هیچ‌گاه در پی صلح و امنیت نبوده و نخواهند بود.
با توجه به اظهارات اخیر آقای باراک اوباما ـ رییس‌جمهور دولت ایالات متحده آمریکا ـ مبنی بر اقدام به حمله اتمی به قلمرو دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولتی مستقل و عضو سازمان ملل متحد و نیز عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاهده ان. پی. تی (منع اشاعه اتمی)، اعلام می‌دارد بر اساس مفاد بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد مبنی بر به‌کار نبردن زور و نیز فصل 7 منشور به ویژه ماده 39 مبنی بر هر گونه تهدید علیه صلح، نقض صلح یا عمل تجاوز که از مصادیق آشکار تهدید برای صلح و امنیت جهان است، این اظهارات را شدیدا محکوم و آن را ناقض حقوق ملت‌ها و تهدید صلح و امنیت جهانی دانسته و از مجامع و محافل بین‌المللی به ویژه شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد جناب آقای بان کی مون تقاضای رسیدگی و اقدامات بازدارنده نسبت به چنین تهدیدات و رفتارهایی از ناحیه هر دولتی به ویژه رییس‌جمهور آمریکا که خود را داعیه‌دار حمایت از حقوق بشر و صلح و امنیت می‌داند، هستیم.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پیروی از فرمایشات امام راحل که «ای مظلومان جهان! از هر قشر و از هر کشوری هستید به خود آیید و از هیاهوها و عربده آمریکا و سایر زورمندان نهراسید و جهان را بر آنان تنگ کنید» و رهنمودهای خلف صالح آن یگانه دوران حضرت آیت الله خامنه‌ای (دام ظله) بر خود واجب می‌داند که با همتی مضاعف و کار مضاعف در تمام جوانب جبهه نرم با تمام وجود و جان بر کف به مسوولیت‌های خطیر خود در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محکم و استوار عمل کرده و پا به رکاب و آماده انجام دستورات و رهنمودها و اشارات مقام والای ولایت باشد.
بر عموم جامعه دانشگاهیان، دانشمندان و اندیشمندان مستقل و آزاد وظیفه و فرض است که چنین اظهارات و رفتارهایی را به شدت محکوم کنند چرا که واکنش به موقع می‌تواند بازدارندگی لازم را به همراه داشته باشد