شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتراحمدی اسب چین: ارتقاء بنیه علمی دانشجویان شاهد اولویت نخست دانشگاه است

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه گفت: ارتقاء بنیه علمی و تحصیلی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از اولویتهای اصلی دانشگاه ایلام و امور شاهد و ایثارگران وزارت علوم می باشد.

به گزارش ایرنا "سلمان احمدی" روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: شهداء و ایثارگران با مجاهدات و جانفشانی خود انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه های استکبار جهانی بیمه کردند و همه ما مدیون این عزیزان و خانواده معظم شهداء و ایثارگران هستیم و باید تمام تلاش خود را جهت خدمت به خانواده معظم آنها بکار گیریم.
وی افزود: امور شاهد و ایثارگران وزارت علوم تحقیقات و فن آوری خدمت به فرزندان شاهد و ایثارگر را از وظایف اصلی خود می داند و برنامه های بسیار خوبی برای رفع مشکلات تحصیلی و معیشتی این عزیزان در دست اجرا دارد.
دکتر احمدی تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ایلام را 152 نفر اعلام کرد که از این تعداد 18 نفر فرزند شهید و مابقی فرزندان عزیزان جانباز و آزاده می باشند.
وی اولویت برنامه های امور شاهد و ایثارگر دانشگاه ایلام را ارتقاء بنیه علمی داتنشجویان و تشویق این عزیزان برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی عنوان کرد.
وی به مصوبه وزارت علوم در این زمینه اشاره کرد و گفت: در همه دانشگاههای کشور طرح استاد مشاور برای دانشجویان شاهد و ایثارگر جدید و کسانی که معدل کمتری دارند، اجرا شد.
وی افزود: در دانشگاه ایلام 11 استاد مشاور در رشته های مختلف به دانشجویان شاهد و ایثارگر برای ارتقاء سطح علمی آنها مشاوره علمی ارائه می کنند.
مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه ایلام گفت: این مرکز جزوات و کتابهایی را که در زمینه تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالاتر در اختیار آنها قرار می دهد.
احمدی افزود: خوشبختانه تعدادی از دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه در سطح کشور مقام های خوبی را در زمینه های علمی و فرهنگی کسب کرده اند که از آن جمله می توان به خانم "زهرا رشیدی" دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته زراعت اشاره کرد.
احمدی گفت: تعدادی از مقالات علمی این دانشجو در سطح کشور نمونه شده و در مجله های علمی کشور چاپ شده است.
وی میزان مشروطی داشجویان شاهد و ایثارگر را در سال تحصیلی گذشته حدود 15 درصد اعلام کرد و گفت: این میزان با تلاشهای صورت گرفته به حدود 12 درصد در سال تحصیلی جاری کاهش پیدا کرده است.
احمدی تشکیل ستاد عوامل اجرایی طرح شاهد و ایثارگر در مراکز عالی استانها را از برنامه های این مرکز اعلام کرد و گفت: این طرح برای اولین بار در سطح کشور در دانشگاه ایلام اجرا خواهد شد.
وی یکی دیگر از برنامه های ستاد را اعزام دانشجویان شاهد و ایثارگر به مشهد مقدس در تاریخ نهم تیر ماه سال جاری اعلام کرد.
وی با اشاره به طرح احداث کتابخانه مخصوص دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت:
این کتابخانه در زمینه ارائه کتابهای علمی و مرجع به دانشجویان خدمت رسانی خواهد کرد و آنها را برای تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر آماده خواهد کرد.
وی همچنین گفت: پنج نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در زمینه برنامه های فرهنگی رتبه های برتر کشور را کسب کرده اند.