شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم: سالانه هزار عضو هیات علمی جذب خواهند شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در دیدار با روسا واعضای هیات علمی دانشگاه های ایلام گفت:‌ از آغاز دولت دهم 600 عضو هیات علمی جذب شده و سالانه هزار نفر جذب خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دراین دیدار دکتر کامران دانشجو در خصوص راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: کرسی‌های آزاداندیشی در برخی دانشگاه‌ها مانند تهران وصنعتی شریف راه‌اندازی شده که معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امور مربوط به آن را پیگیری می‌کند.
وی
  دراین رابطه افزود: وزارت علوم با چشم بسته به این مسئله نمی پردازد  بلکه تلاش می‌کند با شناخت کامل در پی راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندشی در دانشگاه‌های کشور باشد.
دکتردانشجو با اشاره به مشکلاتی که در زمینه
  وضعیت متون علوم انسانی وجود دارد، یادآور شد:  بیش از همه ما مقام معظم رهبری در این زمینه دغدغه دارند و ما هم در وزارت علوم پیگیر این مسئله هستیم.
وی همچنین در خصوص درخواست برخی از اساتید برای توسعه واقعی دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح آمایش سرزمینی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد که وضعیت موجود آموزشی کشور را تعریف می‌کند و به سمت وضعیت مطلوب حرکت خواهد کرد.
وزیر علوم افزود: در طرح آمایش سرزمینی ظرفیت هر استان شناسایی خواهد شد و در مرحله بعد مسائل مربوط به آن پیگیری می‌شود که گزارش این طرح را به مجلس شورای اسلامی نیز ارائه کرده‌ایم.
دکتردانشجو در پاسخ به اظهارات برخی از حاضرین که معتقد بودند ورودی دانشگاه‌های کشور از لحاظ اعتقادی و دینی چندان مطلوب نیست، تصریح کرد: مسائلی نظیر حجاب و عفاف،‌ دینداری و سلامت یک حلقه به هم پیوسته در جامعه است اما وضعیت دانشگاه‌های کشور نسبت به سایر اقشار اگر بهتر نباشد، بدتر هم نیست.
وی با اشاره به اینکه
  اساتید و دانشگاهیان کشور جزء سالم‌ترین اقشار جامعه هستند و در این زمینه نباید بی‌انصافی کرد و با توجه به طرح ارتقاء اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: استاد دانشگاه شاخص‌های مشخصی در جهان دارد و براساس همین معیارها رده‌بندی می شوند، البته وزارت علوم تلاش می‌کند که اساتید دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه‌های ایلام این مسیر را سریع‌تر طی کنند.
دکتر دانشجو در ادامه در پاسخ به گلایه‌ یکی از حاضران مبنی بر عدم پاسخگویی به تمام اقشار دانشگاهی کشور از سوی مسئولان وزارت علوم اظهار داشت: اگر در یک سفر زمان کافی برای دیدار و گفت‌وگو با تمام اقشار فراهم نشود، هرگز نشان از بی‌احترامی مسئولان نخواهد بود، شأن ما نوکری مردم است و بنده برای خود و معاونینم در وزارت علوم شأنی بیش از این قائل نیستم.
وزیر علوم
  با بیان اینکه مباحث فرهنگی بیش از بودجه به مکارم اخلاقی نیاز دارد، گفت: دور سوم سفرهای استانی دولت با بینش فرهنگی انجام می‌شود و کارگروه فرهنگی این سفرها نیز از سوی شخص رئیس‌جمهور اداره می‌شود که امیدواریم این مسئله به دانشگاهیان نیز منتقل شود.