شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب: خودروی دیزلتان را با سوخت‌های زیستی برانید

مولفان: جان استارباک، گاوین هارپر

مترجمان: دکتر رضا یگانه، خانم راضیه باباگل تبار، خانم دکتر زهرا بساطی

کتاب خودروی دیزلتان را با سوخت‌های زیستی برانید ترجمه دکتر رضا یگانه استادیار دانشگاه ایلام در 16 فصل و 262 صفحه توسط انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است

تلاش برای دستیابی به روشی که بتوان به کمک آن موتور دیزل را با سوخت به دست آمده از روغن‌های گیاهی و حیوانی راه اندازی کرد بسیار لذت بخش است. اگر این روش به شیوه صحیح انجام شود میتواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه های راندن خودرو و همچنین بهبود اثرات کربن موجود در جو داشته باشد. در منابع مختلف نوشتاری و اینترنتی اطلاعات گسترده یی پیرامون روش ها، راه حل ها و پیشنهادات مربوط به این حوزه آمده است. ما نیز امیدواریم تا بتوانیم در این کتاب تمامی روش‌ها و راه حل‌های موجود را گردآوری کرده و به خواننده در تصمیم گیری برای انتخاب روش مناسب کمک کنیم. در سرتاسر این کتاب با نگاهی منتقدانه به موضوع پرداخته شده است. ما هرگز ادعا نمی کنیم که سوخت‌های زیستی همه جا قابل استفاده هستند بلکه هدف تنها ایجاد انگیزه برای مطالعات بیشتر و نتیجه گیری آگاهانه در مورد بکارگیری این سوخت هاست.

کتاب حاضر کوشش کرده است تا اطلاعات عملی و کاربردی پیرامون سوخت های زیستی در اختیار خوانندگان قرار دهد. اگر چه کتابی که پیشروی خود دارید یک کتاب دانشگاهی نیست، اما سعی شده است تا از منابع کاملاً علمی و دانشگاهی در تدوین آن استفاده شود. موضوع سوخت‌های زیستی یک بحث دو قطبی با استدلال‌های قابل قبول در هر دو دیدگاه است. ما معتقدیم که با شناخت منشأ این فناوری و همچنین پیامدهای اجتماعی و اخلاقی کاربرد آن،می توان به درک صحیحی از سوختهای زیستی دست یافت.

ما در دنیایی زندگی میکنیم که با انبوهی از مشکلات زیست محیطی روبرو هستیم. بعلاوه، با توجه به کمبود منابع اقتصاد جهانی ناچار است تا خود را با دگرگونی‌های موجود تطبیق دهد.

 

سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

 روابط عمومی دانشگاه ایلام