شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آیین کاشت 300 اصله نهال در دانشگاه ایلام برگزار شد

همزمان با روز درختکاری و با حضور دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، دکتر احمدی معاون پشتیبانی و منابع انسانی، دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر بگ‌محمدی مدیر امور عمومی پردیس دانشگاه، آقای شاکیان مدیر امور ادرای و پشتیبانی و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان، آیین کاشت 300 اصله نهال صبح روز سه‌شنبه 15 اسفند ماه 1402 در بوستان بلوط دانشگاه برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر علی‌محمدی بعد از کاشت دو اصله نهال با تشکر از کارشناسان و کارگران فضای سبز دانشگاه به اهمیت طبیعت، درخت و درختکاری در سیره اهل بیت علیهم‌السلام اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام با اشاره به اینکه درخت برای انسان آفریده شده،  لذا طبق بیان حضرت «انسان مکلف گردید به کاشتن درخت، آب دادن درخت و مواظبت نمودن درخت» و بدین لحاظ فرمودند: «کشت کنید و نهال بکارید. به خدا سوگند که مردم شغلى حلال‌تر و پاک‌تر از کشاورزى پیشه نکرده‌‏اند».

در این مراسم دکتر احمدی معاون پشتیبانی دانشگاه ایلام با تقدیر و تشکر از مجموعه عوامل برگزاری این آئین، اظهار داشت: به منظور ساماندهی، طراحی، زیباسازی و بهسازی فضاهای سایت اصلی دانشگاه ایلام، مدیریت امور عمومی پردیس دانشگاه ایجاد گردید، که خوشبختانه مهندس بگ‌محمدی به خوبی توانستند، در جهت تحقق اهداف ذکر شده گام بردارند.

سپس دکتر بگ‌محمدی مدیر امور عمومی پردیس دانشگاه با اشاره به اجرای فاز اول کاشت نهال در بوستان بلوط دانشگاه، گفت: بوستان بلوط دانشگاه 45 هزار متر مربع وسعت دارد، که در مرحله اول 300 اصله نهال، شامل: «توت»، «سرو شیراز»، «خرمالو»، «انار»، «گردو» و «زیتون» کاشت می‌شود.

در پایان مراسم از کارگران فضای سبز تقدیر بعمل آمد.