شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هیأت رئیسه دانشگاه ایلام و دانشجویان بین‌الملل

به همت روابط عمومی دانشگاه ایلام و دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی، نشست هم‌اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه ایلام و دانشجویان بین‌الملل عصر روز شنبه یک اردیبهشت ماه 1403 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام در این نشست با بیان اینکه هم‌اکنون 400 دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه ایلام مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: این دانشجویان در 8 رشته دکتری تخصصی و  40 رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل می‌باشند.

دکتر علی‌محمدی با ابراز خرسندی از شور و نشاط دانشجویان بین‌الملل دانشگاه ایلام، گفت: در 30 ماه گذشته به واسطه تلاش‌های صورت گرفته شاهد دستاوردها و افتخارات ارزشمندی در سطح دانشگاه ایلام بوده‌ایم، چنانکه در سال گذشته در هجدهمین جشنواره شهید رجایی به لحاظ عملکرد، دانشگاه ایلام رتبه برتر دانشگاه‌های کشور را کسب کرد و از طرف رئیس جمهور اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفت، که این مهم، رویدادی تاریخی و ماندگار است.

رئیس دانشگاه ایلام، تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده، بستر مناسب برای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان بین‌الملل آماده است، لذا شما عزیزان باید با اراده جدی و برنامه‌ریزی منسجم در جهت نیل به اهداف تعیین شده گام بردارید،  تا در آینده کشور خود تأثیرگذار باشید.

رئیس دانشگاه ایلام خواستار ارتباط مؤثر دانشجویان بین‌الملل با اساتید گردید و یادآور شد: علاوه بر اهتمام در آموزش و پژوهش، نیاز است که در فراگیری و تسلط بر زبان فارسی نیز اهتمام داشته باشید.

دکتر علی‌محمدی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت یادگیری علم اشاره کرد و بیان داشت: به فرموده امام علی (ع): «اَلعِلمُ سُلطان»، رشد علمی قتدار آفرین است و برعکس رکود علمی زمینه ساز تضعیف یک کشور در برابر دشمنان و رقبا خواهد بود.

رئیس دانشگاه ایلام اقتدار جهانی کنونی ایران اسلامی را مرهون اموری از جمله توسعه علمی کشور دانست و یادآور شد: با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، با فرامین امامین انقلاب اسلامی جوانان کشور به سمت کسب علم و انجام تحقیقات علمی رهنمون شدند و  کشور در صنایع نظامی، هسته‌ای، پزشکی، نانو و بسیاری موارد دیگر در بالاترین سطح پیشرفت قرار گرفت.

دکتر علی‌محمدی یکی از دلایل ناتوانی آمریکا در مهار انقلاب اسلامی و شکست رژیم اشغالگر قدس در برابر جبهه مقاومت را جهش علمی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، از جمله صنایع و تکنولوژی نظامی عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه و شهادت ناجوانمردانه تعدادی از فرماندهان ارشد نظامی، در بامداد یک شنبه 26 فرودین ماه 1403 طبق وعده صادق مقلم معظم رهبری تنبیه این رژیم انجام گرفت و موشک و پهبادهای زیادی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد، که این حجم از حمله در تاریخ رژیم جعلی اسرائبل بی‌نظیر بود.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی، قومی و فرهنگی دو ملت ایران و عراق، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای انتقال علوم به کشور دوست و برادر عراق داراست.

در ابتدای این نشست خانم دکتر شادمان مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ایلام توضیحاتی را در خصوص روند پذیرش دانشجویان بین‌الملل ارائه کرد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده ان شاء الله در مهر ماه سال جاری شاهد تحصیل تعداد بیشتری دانشجوی بین‌المل در دانشگاه ایلام خواهیم بود.

در ادامه دانشجویان بین‌الملل حاضر در این نشست، به بیان نظرات، سؤالات، پیشنهادات و مشکلات مورد نظر خود پرداختند و سپس رئیس دانشگاه ایلام و اعضای هیأت رئیسه به صورت مبسوط پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.