شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دیدار هیأت رئیسه دانشگاه ایلام با نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه ایلام

دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه به همراه اعضای هیأت رئیسه ظهر روز دوشنبه 27 فروردین ماه 1403 با حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و گفتگو کردند.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تبریک موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در تنبیه رژیم جعلی صهیونیستی در بامداد روز یک شنبه 26 فروردین ماه 1403، اظهار داشت: راهبرد اسلام در مقابل دشمنان مبتنی بر آیه «وَ أَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم، وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» (آیه 60 سوره انفال) «بازدارندگی» است، که این عملیات در قالب این راهبرد انجام گرفت و با شکستن هیمنه رژیم اشغالگر قدس، مایه مباهات برای مسلمانان شد.

نماینده ولی فقیه در استان با استقبال از گزارش عملکرد دانشگاه ایلام در دوره ریاست دکتر علی‌محمدی، گفت: کسب رتبه برتر دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه ایلام در هجدهمین جشنواره شهید رجایی و تقدیر رئیس جمهور محترم در این زمینه مایه مباهات مردم استان ایلام است، که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها، بیان داشت: باید در قالب برنامه‌های فاخر فرهنگی و ایجاد امید و نشاط، مانع تأثیرگذاری جنگ رسانه‌ای و روانی دشمنان انقلاب اسلامی بر دانشجویان شد.

در ابتدای این نشست، دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام با تقدیر و تشکر از حمایت‌های مؤثر جناب حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و ارتباط بسیار خوب ایشان با دانشگاهیان، یادآور شد: با تلاش مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان گرامی، دانشگاه ایلام در سال 1402 در سطح کشور درخشید و افتخارات متعددی را کسب کرد.

ایشان کسب عنوان برتر دانشگاه‌های کشور در هجدهمین جشنواره شهید رجایی را رویدادی مهم و تاریخی در تاریخ آموزش عالی استان ایلام دانست و گفت: در رقابت با دانشگاه‌های بزرگ کشور و بر اساس ارزیابی در 9 شاخص تعیین شده، این افتخار کسب شد و حضرت آیت الله دکتر  رئیسی رئیس جمهور محترم از رئیس دانشگاه ایلام تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه ورزش دانشجویی و نتایج درخشان کسب شده در سال 1402، بیان داشت: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ایلام عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در فعالیت‌های ورزش دانشجویی در سال 1402 را کسب کرد.

دکتر علی‌محمدی در تشریح دیگر دستاوردهای حوزه دانشجویی، گفت: کسب مقام برتر کشوری توسط مرکز مشاوره دانشگاه، کسب مقام نمونه کشوری توسط مرکز بهداشت، کسب مقام برتر کشوری توسط کانون همیاران سلامت از دیگر افتخارات حوزه دانشجویی دانشگاه ایلام است.

رئیس دانشگاه، افزود: پروژه دانشکده علوم پایه با جذب اعتبار از محل متمم مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور محترم به استان بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مجتمع رفاهی و فرهنگی دانشگاه در جاده مهران نیز که سالیان متمادی به حال خود رها شده بود، بازسازی شد و به زودی به مرحله افتتاح خواهد رسید.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه در سال 1402 سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان در زمینه فرهنگی و اجتماعی هزینه شده است، گفت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در بودجه سال گذشته مبلغ دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، اما نظر به اهمیت موضوع، بیش از مبلغ مصوب هزینه شد.

دکتر علی‌محمدی از اختصاص بودجه بیش از 111 درصدی در اسفند ماه سال 1402 به دانشگاه ایلام از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد و بیان داشت: علاوه بر پرداخت بخش مهمی از مطالبات اساتید و کارمندان، حق مسکن کارکنان و اساتید برقرار شد و اوایل سال جدید پاداشی قابل توجه نیز به جهت کسب رتبه برتر در هجدهمین جشنواره شهید رجایی کشور به آنها پرداخت گردید و رضایتمندی مجموعه اساتید و کارمندان را به دنبال داشت.

وی افزود: با پرداخت باقیمانده مطالبات اساتید تا پایان اردیبهشت، دانشگاه در این خصوص هیچ بدهی و معوقه ای نخواهد داشت و ظاهرا این موفقیت برای اولین بار است که در دانشگاه ایلام رخ می‌دهد.

ديدار هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با نماينده ولي فقيه استان و امام جمعه ايلام ديدار هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با نماينده ولي فقيه استان و امام جمعه ايلام ديدار هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با نماينده ولي فقيه استان و امام جمعه ايلام ديدار هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با نماينده ولي فقيه استان و امام جمعه ايلام