شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

استاندار ایلام: عملکرد دانشگاه ایلام افتخار آفرین و امید بخش است

دکتر بهرام نیا استاندار ایلام، گفت: عملکرد دانشگاه ایلام افتخار آفرین و امید بخش است، که این مهم به واسطه نگاه مؤمنانه و کار جهادی و تلاش همه جانبه مدیریت دانشگاه ایلام به دست آمده است.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر «حسن بهرام نیا» استاندار ایلام در دیدار با رییس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه ایلام، که صبح روز سه‌شنبه 28 فروردین ماه 1403در محل دفتر استانداری برگزار شد، با تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که موجب شادی و غرور ملی شده است، گفت: دانشگاه، مادر تحولات در هر جامعه است، که با تولید علم و فناوری به رشد و توسعه کشور در همه حوزه‌ها کمک می‌کند.

دکتر بهرام نیا عملکرد دانشگاه ایلام را افتخار آفرین و امید بخش دانست و اظهار داشت: وضعیت دانشگاه ایلام در زمینه‌های علمی، آموزشی، دانشجویی، زیرساختی و فرهنگی نسبت به گذشته ارتقا یافته است، که این مهم به واسطه نگاه مؤمنانه و کار جهادی و تلاش همه جانبه مدیریت دانشگاه ایلام حاصل شده است.

استاندار ایلام با اشاره به جذب 330 دانشجوی عراقی در بهمن‌ماه سال گذشته و تحصیل بیش از 500 دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام، بیان داشت: تحصیل بیش از 500 دانشجو در دانشگاه ایلام به واسطه ورود این دانشگاه به نظام‌های رتبه‌بندی علمی معتبر جهانی به دست آمده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام به اخذ مجوز رشته‌های جدید تحصیلی در دانشگاه ایلام در 17 رشته اشاره و خاطرنشان کرد: اخذ مجوز دو رشته تحصیلی  «مهندسی شیمی» و «نانو شیمی» در مقطع دکترا مبتنی بر نیازهای استان و در راستای آمایش سرزمین می‌باشد، چرا که استان ایلام در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های فراوانی دارد.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه به کسب رتبه برتر دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه ایلام در هجدهمین جشنواره کشوری شهید رجایی، اشاره کرد و گفت: این موفقیت ارزشمند، که جزو افتخارات استان ایلام است، حس خوبی را در بین مردم و جامعه دانشگاهی استان ایجاد کرد.

استاندار ایلام با قدردانی از رشد 700 درصدی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه ایلام در دو سال گذشته، بیان داشت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان نقش محوری در جهش تولید و توسعه استان دارد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: آموزش و پرورش و  دانشگاه‌ها پیشران توسعه در هر استان هستند.

دکتر بهرام‌نیا در استان ایلام با تأکید بر افزایش امکانات رفاهی در دانشگاه ایلام به احداث خوابگاه متاهلی 30  واحدی در دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: ایجاد خوابگاه‌های متأهلی در جذب دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی بسیار تأثیرگذار است‌.

استاندار ایلام با استقبال از پیشنهاد دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه، مبنی بر افزایش نشست‌های مشترک تخصصی و فنی با اساتید دانشگاه ایلام تصریح کرد: آمادگی داریم در نشست‌های مشترک برای توسعه استان، از نظرات اساتید محترم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی استفاده کنیم.

در ابتدای این نشست دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام با تقدیر و تشکر از حمایت‌های همیشگی دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام، روند کسب افتخارات و دستاوردهای دانشگاه ایلام در سال 1402 را تشریح کرد و گفت: در جریان برگزاری هجدهمین جشنواره کشوری شهید رجایی، دانشگاه ایلام موفق به کسب رتبه برتر دانشگاه‌های کشور بر اساس ارزیابی در 9 شاخص تعیین شده گردید، که موجی از شادی و امید را در استان به ارمغان آورد.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به کسب عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در فعالیت‌های ورزش دانشجویی در سال 1402 توسط دانشگاه ایلام، اظهار داشت: کسب مقام برتر کشوری توسط مرکز مشاوره دانشگاه، کسب مقام نمونه کشوری توسط مرکز بهداشت و کسب مقام برتر کشوری توسط کانون همیاران سلامت از دیگر افتخارات دانشگاه در سال گذشته است.

دکتر علی‌محمدی در خصوص روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در دانشگاه ایلام، بیان داشت: در سال 1402، کلنگ احداث خوابگاه متأهلین (30 واحد 55 متری با زیربنای 2142 متر مربع) و پروژه مسکن ملی  250 واحدی اساتید و کارکنان دانشگاه در زمین چوار به زمین زده شد و پروژه دانشکده علوم پایه با جذب اعتبار از محل متمم مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور محترم به استان بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مجتمع رفاهی و فرهنگی دانشگاه در جاده مهران نیز با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال تکمیل و نوسازی شده است و بزودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم، مجوز 17 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه ایلام اخذ شد، اظهار داشت: مجوز دو رشته دکتری تخصصی مهندسی شیمی و نانو شیمی در سال 1402 اخذ شد.

دکتر علی‌محمدی از ثبت نام بیش از 330 دانشجوی بین‌الملل در بهمن ماه 1402 خبر داد و گفت این موفقیت در پی ورود دانشگاه ایلام به نظام رتبه‌بندی معتبر جهانی تایمز و رایزنی‌های فراوان با وزارت علوم کشور عراق جهت اعطای مجوز به دانشگاه ایلام برای تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه ایلام به دست آمد.

رئیس دانشگاه ایلام از رشد 700 درصدی تاسیس شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 60 واحد فناور نیز در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ایلام مستقر هستند.

دکتر علی‌محمدی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: در سال 1402، 370 دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام شدند و  85 کرسی آزاد اندیشی، 7 تریبون آزاد، 18 اردوی راهیان پیشرفت و دهها برنامه بصیرت‌افزایی برگزار شد.

استاندار ايلام: عملکرد دانشگاه ايلام افتخار آفرين و اميد بخش است استاندار ايلام: عملکرد دانشگاه ايلام افتخار آفرين و اميد بخش است استاندار ايلام: عملکرد دانشگاه ايلام افتخار آفرين و اميد بخش است استاندار ايلام: عملکرد دانشگاه ايلام افتخار آفرين و اميد بخش است استاندار ايلام: عملکرد دانشگاه ايلام افتخار آفرين و اميد بخش است استاندار ايلام: عملکرد دانشگاه ايلام افتخار آفرين و اميد بخش است