شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم تجلیل از دانشجویان افتخار آفرین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام

مراسم تجلیل از دانشجویان افتخار آفرین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام با حضور دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه و دکتر پاکزاد رئیس جهاد دانشگاهی ایلام، صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام اظهار داشت: دانشجویی که وارد فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نشود، رشد متوازنی نخواهد داشت و دانشجویی که در این عرصه‌ها فعالیت دارد باید از نظر علمی جزء برترین دانشجویان باشد.

رئیس دانشگاه با اشاره به تدوین سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، بر نقش دانشجویان در تحقق این سند تأکید کرد و گفت: در دانشگاه اسلامی باید هم به پژوهش، دانش و فناوری و هم به اخلاق و تزکیه و هم به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی توجه کرد.

دکتر علی‌محمدی ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای اختصاص کامل اعتبارات به کار گرفته و انتظار داریم که نتیجه‌ی آن دانش‌آموختگان متعهد باشد.

رئیس شورای فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه وزیر علوم اهتمام خاص و ویژه‌ای به مسائل فرهنگی دارند، یادآور شد: علیرغم محدودیت‌های مالی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مشارکت گسترده دانشجویان در سطح مطلوبی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه ایلام به اعضای انجمن‌های علمی توصیه کرد ارتباط خود را با مسئولان و مدیران ارشد استان، صنعت و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تقویت نموده و با فعالیت در مرکز رشد واحدهای فناوری و مرکز علم و تعاون، ایده‌های خود را تبدیل به ثروت کنند.

در ادامه دکتر پاکزاد سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با قدردانی از زحمات مدیران دانشگاه ایلام در برگزاری مرحله منطقه‌ای یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، از تیم افتخار آفرین مکتب شهید چمران در مرحله ملی این مسابقات تجلیل کرد و گفت: هدف برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیرالدین طوسی) تقویت و پرورش گفتگوی علمی و مستدل است، که با شعار «مناظره فرصتی برای یادگیری» در استان برگزار شد.

دکتر پاکزاد با تقدیر از میزبانی دانشگاه ایلام در این مسابقات در مرحله استانی، افزود: جهاددانشگاهی استان به پشتوانه حمایت‌های دانشگاه ایلام توانست میزبان مرحله منطقه‌ای این مسابقات شود.

در ادامه دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان را تمرین مدیریت و کار گروهی برای ورود به جامعه دانست و گفت: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید توانمند، شجاع، آینده‌نگر، با یامان و دارای اعتماد به نفس باشد، که در این راستا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بستری مناسب برای تربیت چنین دانشجویانی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به درخشش دانشجویان دانشگاه ایلام در سطح کشور و منطقه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، تأکید کرد: اعتماد مدیریت دانشگاه ایلام به دانشجویان و واگذاری اجرای برنامه‌ها به آنان خوشبختانه نتیجه بخش بود و دانشجویان دانشگاه برنامه‌های فاخری مثل «بررسی چالش‌های آب استان ایلام و ارائه راهکارهایی جهت استفاده بهینه از منابع آب با رویکرد تأثیر ارتباط صنعت با دانشگاه» را با همکاری مدیریت شرکت آب منطقه‌ای ایلام برگزار کردند، که بسیار امیدبخش است.

دکتر ویسه با بیان اینکه ایفای رسالت دانشگاه جزو برنامه‌های اصلی مدیریت دانشگاه ایلام است، خواستار اهتمام انجمن‌های علمی دانشجویی جهت بررسی مسائل مبتلابه استان شد و  تأکید کرد با تمام توان از برنامه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در این زمینه حمایت می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از 47 انجمن علمی دانشجویی و 20 کانون فرهنگی و اجتماعی در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی در سال تحصیلی 1402-1401 به ترتیب 218 و 126 برنامه متنوع را برگزار کردند.

سپس دکتر سلیمانی‌یان مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کسب موفقیت در زندگی را مستلزم «هدف» و «عمل» دانست و یادآور شد: علیرغم تفاوت‌های فکری بین دانشجویان، این دو مفهوم اساسی، باعث حرکت و درخشش دانشجویان فعال فرهنگی شده است.  

دکتر سلیمانی‌یان با تشکر از حمایت‌های دکتر علی‌محمدی ریاست محترم دانشگاه و مجموعه کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی به جهت همراهی همه جانبه با دانشجویان، از زحمات دکتر علی‌زاده مدیر پیشین فرهنگی و اجتماعی تقدیر کرد.

در ادامه با اهدای لوح و هدایایی از از دانشجویان افتخار آفرین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام در جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای و استانی تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است در این مراسم سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان با اعطای لوح تقدیر از زحمات رئیس دانشگاه ایلام و اعضای تیم مکتب شهید چمران تقدیر کرد.

برگزاري مراسم تجليل از دانشجويان افتخار آفرين فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام