شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه ایلام

به همت سازمان بسیح اساتید استان ایلام و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، صبح امروز در محل سالن آیت الله حیدری برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه شهید مصطفی چمران حقیقتاً یک استاد بسیجی به تمام معناست، تأکید کرد شهید مصطفی چمران یک استاد بسیجی در تراز انقلاب اسلامی است، که باید به عنوان الگو برای دانشگاهیان مطرح باشد.

دکتر علی‌محمدی مهمترین ویژگی شهید چمران را معرفت به خداوند متعال دانست، که باعث شد ایشان محو عالم بی‌نهایت شود و جز خدا چیزی را احساس نکند، چنانکه در مناجات خود ذکر کرده است: «خوش دارم، که در نیمه‌های شب در سکوت مرموز آسمان و زمین به مناجات برخیزم، با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را به اسرار ناگفتنی آسمان بگشایم. آرام آرام به عمق کهکشانها صعود نمایم، محو عالم بی‌نهایت شوم و از مرزهای علم وجود در گذرم و در وادی ثنا غوطه‌ور شوم و جز خدا چیزی را احساس نکنم».

رئیس دانشگاه یادآور شد: عشق به پروردگار متعال باعث شد، شهید چمران تمام مناصب رسمی را رها کرده و وارد عرصه دفاع مقدس شود و در محورهای عملیاتی حضور یابد، که این اخلاص در نهایت به شهادت ایشان ختم شد.

در ادامه دکتر ویسه رئیس سازمان بسیج اساتید استان ایلام با بیان اینکه عضویت در شجره طیبه بسیج، قدم گذاشتن در مسیری است که همه ویژگی‌های یک انسان توحیدی را داراست، گفت: شجاعت، اخلاص، تدبیر، ایثار و فداکاری از مشخصه‌های اصلی بسیجیان می‌باشد.

دکتر ویسه تأکید کرد نهاد بسیج سیاسی نیست و لذا همه دوستدران نظام الهی و مقدس جمهوری اسلامی ایران و همه دلسوزانی که به سربلندی و استقلال ملت شریف ایران متعهد هستند، می‌توانند عضو بسیج باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام شهید چمران را شخصیتی الگو و شاخص در تاریخ معاصر ایران دانست و تصریح کرد: شهید چمران به عنوان یک استادی که در بالاترین سطح عملی قرار داشت، به اقتضای زمان به یک رزمنده و فرمانده شجاع تبدیل شد، که تاکتیک جنگهای نامنظم را را تدوین کرد و سهم عمده‌ای در توقف رژیم صدام در تجاوز به مرزهای کشور داشت.

دکتر ویسه افزود: شهید چمران در عین حال یک عارف هم است، که نجواهای شبانه‌اش مملو از مباحثی بی‌نظیر در زمینه شناخت خداوند می‌باشد.

رییس سازمان بسیج اساتید استان ایلام با تقدیر از حمایت همه جانبه و همیشگی دکتر علی محمدی رییس دانشگاه ایلام از برنامه های بسیج اساتید، تصریح کرد: رویکرد خالصانه دکتر علی محمدی باعث دلگرمی اساتید بسیجی برای اجرای برنامه های مختلف علمی و فرهنگی است که بر خود لازم میدانم از ایشان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌محمدی نماینه ولی فقیه در سپاه امیر المومنین (ع) استان با بیان اینکه تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها زمینه ساز توسعه علمی کشور بوده است، تأکید کرد: علیرغم تحریم و تمام محدودیت‌ها، تفکر بسیجی باعث ایستادن ایران اسلامی در قله علمی جهان شده است.

گفتنی است با ارتباط تصویری که با سازمان بسیج اساتید کشور برقرار شد، دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر خسروپناه دبیر شورای عایل انقلاب فرهنگی به صورت برخط به یاراد سخرنانی پرداختند.