شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب: مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی سازمان (فرآیند نیاز‌سنجی، توسعه، ارزشیابی)‌

مؤلف: دکتر علی یاسینی دانشیار دانشگاه ایلام، زهرا پالیزبان، خانم دکتر زینب رضایی‌نسب

کتاب مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی سازمان (فرآیند نیاز‌سنجی، توسعه، ارزشیابی) تألیف دکتر علی یاسینی عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام، زهرا پالیزبان، خانم دکتر زینب رضایی‌نسب، در 7 فصل و 329 صفحه منتشر شده است.

امروزه در عصری زندگی می‌کنیم، که بسیاری از آموزه‌های سنتی دگرگون شده و در حال تغییر مستمر است. این تغییرات در حوزه سازمان و مدیریت بارزتر است و آثار آن در قالب خلاقیت، نوآوری و خلق دانش در جهت بهبود کیفیت زندگی بشر قابل درک است. وجه ممیزه‌‌ی سازمان‌ها در عصر اطلاعات و ارتباطات، همانا دانش محوری و آفرینش دانش توسط منابع انسانی است. امروزه اطلاعات، برگ برنده سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ تجاری است.

کتاب حاضر با عنوان سیستم‌های اطلاعاتی و فرآیند مدیریت آن‌ها، جهت استفاده دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت (تمامی گرایش‌ها) در قالب 7 فصل به رشته تحریر درآمده است.در فصل اول تعاریف و مفاهیم مرتبط با سیستم و اصول زیربنایی آن گنجانده شده و فصل دوم این تعاریف و مفاهیم را با اصول، روش‌ها، ابعاد، و روند تکامل فناوری اطلاعات و سیستم اطلاعاتی تکمیل نموده است. سیر تحول و تکامل سیستم‌های اطلاعاتی در سازمان با تمرکز بر سه دوره داده‌پردازی (DP) سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت (MIS)، و سیستم‌های اطلاعاتی استراتژیک (SIS) موضوع اصلی فصل سوم کتاب حاضر است، که طبقه‌بندی، دسته‌بندی، ویژگی‌های سیستم‌های اطلاعاتی ریزتر هر دوره، و هم‌راستایی نوع سیستم اطلاعاتی با ساختار تصمیم‌گیری در فصل چهارم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در فصول 5 الی 7 موضوع مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی (با سه محور؛ ایجاد و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت) مورد بررسی قرار گرفته است.

 

سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

                 روابط عمومی دانشگاه ایلام

سه شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)