شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست تخصصی بررسی چالش‌های آب استان ایلام در دانشگاه ایلام

به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی آب، نشست تخصصی «بررسی چالش‌های آب استان ایلام و ارائه راهکارهایی جهت استفاده بهینه از منابع آب با رویکرد تأثیر ارتباط صنعت با دانشگاه»، با حضور دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر سلیمانی‌یان مدیر امور فرهنگی و اجتماعی، مدیر گروه و اعضای هیأت علمی گروه آموزشی مهندسی آب، دکتر یارمحمدی معاون بخش حفاظت و بهره‌بردای شرکت آب منطقه‌ای ایلام، دکتر مرادخانی مدیر تاسیسات آبی و برق‌آبی، و دکتر سبززاده مدیر رودخانه‌ها و سواحل بصورت شرکت آب منطقه‌ای، صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این نشست دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام با ابراز رضایت از ارتقاء جایگاه فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی، از تلاش‌های دبیر و اعضای شورای مرکزی انجمن علمی دانشجویی مهندسی آب تشکر و قدردانی نمود و تأکید کردبا تمام توان از برنامه‌های پیشنهادی انجمن‌های علمی دانشجویی حمایت خواهد شد، تا دانشجویان بتوانند «مدیریت» و «کار گروهی» را با فعالیت‌ در این انجمن‌ها تمرین کرده و برای ورود به اجتماع آماده شوند.

در این نشست ابتدا یک ارائه کامل از وضعیت منابع آب سطحی و زیرزمینی استان توسط دکتر یارمحمدی معاون بخش حفاظت و بهره‌بردای، دکتر مرادخانی مدیر تاسیسات آبی و برق‌آبی، و دکتر سبززاده مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای ایلام بصورت مشترک ارائه گردید و در ادامه ضمن پرداختن به چالش‌های فعلی و آینده در بخش مدیریت منابع آب استان، راهکارهای مؤثر در حل این چالش‌ها معرفی و بررسی شد. سپس اساتید و دانشجویان حاضر در نشست، این راهکارها را در قالب پرسش و پاسخ مورد نقد و بررسی قرار دادند.

در ادامه دکتر سروریان عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب، راهکارهایی به منظور جلوگیری از هدر رفت آب شرب و همچنین کاهش سرانه مصرف آب شرب را به بحث گذاشتند، که با مشارکت شرکت‌کنندگان منجر به ایده‌های خوبی مانند نصب کنتور حجمی، افزایش آب بها، اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ سازی استفاده از آب و ... گردید.

سپس دکتر احسان زاده عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب، مباحث و پیشنهاداتی در زمینه نقش رسانه در فرهنگ سازی مصرف آب و همچنین وضعیت آبخوان‌های کشور از نظر تغییرات مثبت و منفی سطح ایستابی را مطرح نمودند.

دکتر رستمی‌نیا عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب، پیشنهاداتی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و همچنین نقش مطالعات خاکشناسی در پروژه‌های آبی استان و کشور ارائه کردند.

در ادامه دکتر مامی‌زاده عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب، مسائلی در زمینه مشکلات بهره‌برداری از شبکه آبرسانی داخل شهر ایلام، تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، آبهای نامتعارف و اصلاح الگوی مصرف آب و عدم ضرورت توسعه ایستگاه پمپاژ آب از سد ایلام مطرح کردند.

سپس دکتر توکلی عضو هیئت علمی گروه مهندسی منابع طبیعی، مشکلاتی در زمینه بهره‌برداری از منابع آب استان همچون سد چناره و همچنین تاثیر عوامل اقلیمی و اقدامات انسانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه این نشست حاضرین به بیان سؤالات و دیدگا‌ه‌های خود در زمینه موضوع نشست پرداختند و در نهایت نقش دانشگاه در تعامل با شرکت آب منطقه‌‌ای به عنوان متولی آب کشور در حل مشکلات و معضلات مسایل آب استان تبیین گردید.

برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي آب استان ايلام در دانشگاه ايلام