شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی منطقه پنج پژوهشی و فناوری کشور در دانشگاه ایلام

جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی منطقه پنج پژوهشی و فناوری کشور صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید. 

    به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام در این جلسه با بیان اینکه جهان امروز به سرعت دچار تغییر و تحول است، گفت: اگر ملت‌ها به سمت این تحولات حرکت نکنند، خواه ناخواه ملت‌ها تحت تأثیر تحولات جهان قرار می‌گیرند و تحولات بر آنها تحمیل می‌شود. لازمه عقلانی این است که خود ملت‌ها خودشان به دنبال تحول در ساختار خودشان افکار و  بینش خود باشند.

رئیس دانشگاه افزود: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) بارها فرمودند، که دانشگاه مبدأ همه تحولات است، مبدا اصلی این تحول نخبگان دانشگاهی هستند و مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند هدف غائی انقلاب تحقق تمدن نوین اسلامی است و به تعبیر کامل‌تر تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی است، این آرمان و هدف به دست ما دانشگاهیان است.

دکتر علی‌محمدی تصریح کرد: ریل‌گذاری دانشگاه باید به گونه‌ای باشد، که سمت و سوی تحولی را که ایجاد می‌کند به تحقق تمدن نوین اسلامی منجر شود.

رئیس دانشگاه ادامه داد: نوع آموزش و کیفیت آموزش از یک سو و انجام پژوهش و رفتن به سوی فناوری از سوی دیگر در واقع چیزی است، که موجب تحقق و یا عدم تحقق آرمان‌ها می‌شود و نکته مهم این است، که چقدر علم را تولید کنیم و چه نوع علمی را تولید کنیم، چرا که اگر دانشگاه علم نافع تولید کند، هم مشکلات جامعه حل می‌شود و هم شاهد تولید ثروت خواهیم بود و این ثروت موجب استقلال کشور در همه حوزه‌ها خواهد شد.

دکتر علی‌محمدی تأکید کرد: علم نافع هویت‌ساز است و تولید این علم نیازمند یک آموزش مؤثر و پژوهش مناسب است.

رئیس دانشگاه ایلام با تأکید بر اهمیت دادن به مسائل زیست محیطی و منطقه‌ای پیشنهاد کرد، که مجلات مشترک در یک حوزه با حضور اساتید منطقه پنج راه‌اندازی  و از آن نشریات و مجلات برای بین‌المللی شدن حمایت شود.

دکتر علی‌محمدی پیشنهاد کرد:  یک پایگاه برای تمامی داده در رابطه با متخصیصین و تحقیقات آنها برای دسترسی آسان راه‌اندازی، خوشه فناوری و تکمیل زنجیره‌های مکمل در منطقه تشکیل و از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فناوری در مرز مهران حمایت شود.

در ادامه این نشست دکتر تاب معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام اظهار کرد: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آوران دانشگاه‌ها در گذشته یک شرکت دانش بنیان داشتیم و حالا در یک سال به 5 شرکت رسید  و به زودی به 7 شرکت خواهد رسید.

دکتر گفت: واحدهای نوآوری و فناوری در گذشته 24 واحد و حالا به 50 واحد افزایش پیدا کرده و  ما موفق شدیم مرکز علم و تعاون در راستای مهارت‌افزایی و تولید تشکیل دهیم تا دانشجویان به طور مستقیم از آموزش وارد فاز تولید و رفع نیازمندی‌های استان شوند و مشکلات و ظرفیت‌های استان را پوشش بدهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از عملیاتی نشدن مصوبات، مشخص نبودن ماموریت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه مشترک، نبود آیین‌نامه یکسان شبکه آزمایشگاهی (عدم همکاری بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در زمینه آزمایشگاهی)، عدم همخوانی برخی چارت‌ها از جمله دفتر ارتباط با جامعه و صنعت و lT با شرح وظایف آن‌ها و ضعیف بودن همکاری بین دانشگاهی از چالش‌های پیش روی شورا عنوان کرد.

دکتر تاب بر انعقاد تفاهم نامه همکاری چندجانبه بین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوران پارک‌های علم و فناوری منطقه، انجام تحقیقات مشترک در زمینه چالش‌های منطقه (گرد و غبار خشکسالی سیل و آسیب‌های اجتماعی)، به اشتراک گذاشتن منابع کتابخانه پژوهش و فناوری،  بومی کردن فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی، تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش و پژوهشی منطقه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی - پژوهشی برای ارتقا سطح دانش اعضای هیأت علمی و دانشجویان در زمینه‌های مختلف و راه‌اندازی سامانه مشترک جهت تسهیل در تعاملات منطقه‌ای تأکید کرد.

در ادامه حاضرین د ر نشست بر اساس دستور جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام