شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان و قرارگاه علم الهدی در دانشگاه ایلام

به منظور برنامه‌ریزی برای بزرگداشت اربعین حسینی و اردو‌های راهیان نور در تابستان سال جاری، نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام و قرارگاه علم‌الهدی، صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام واقعه غدیر خم را عیدالله اکبر دانست، که موضوع آن به جهاد تبیین مرتبط است، گفت: اگر ماهیت واقعه غدیر هر ساله به درستی تبیین گردد، جهان اسلام شاهد این حجم از اختلاف و انشقاق نخواهد بود.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه مبارزه با جهل و آگاهی بخشی نقطه اشتراک و اساس کار تمام انبیای الهی است، اظهار داشت: در آیات قرآن بصورت مکرر بر این مهم تأکید شده است، چنانکه در آیه 45 سوره احزاب آمده است: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا» «ای پیامبر (گرامی) ما تو را به رسالت فرستادیم تا (بر نیک و بد خلق) گواه باشی و (خوبان را به رحمت الهی) مژده دهی و (بدان را از عذاب خدا) بترسانی». همچنین در آیه 138 سوره آل عمران بیان دشه است: «هَذَا بَیَانٌ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِینَ» «این آیات حجت و بیانی است برای (عموم) مردم، و راهنما و پندی برای پرهیزکاران».

رئیس دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه باید با ابزار حکمت و استدلال مسائل را برای مردم تبیین کرد، بیان داشت: نتیجه «علم» به «تبیین»، نتیجه «تبیین» به «بصیرت» و نتیجه «بصیرت» به «تمییز» بین حق و باطل می‌انجامد.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به تأثیرگذاری مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی جهان و ایران اسلامی، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از این ظرفیت بی‌نظیر در پیشبرد اهداف و اجرای برنامه‌های مختلف کشوری و دانشگاهی شد و تأکید کرد: دانشگاه ایلام با حداکثر توان آماده مشارکت در میزبانی این رویداد عظیم می‌باشد.

در این نشست سردار کریمیان جانشین سپاه امیر المومنین (ع) استان با بیان اینکه مراسم بزرگداشت اربعین حسینی هدیه خداوند متعال به مردم ایران و استان ایلام است، تأکید کرد: باید از این فرصت بی‌نظیر حداکثر بهره‌بردای را بعمل آوریم و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی به زائرین استفاده کنیم.

در ادامه، اعضای نشست، به بحث و تبادل نظر درباره بزرگداشت اربعین حسینی و اردو‌های راهیان نور دانشجویی در تابستان سال جاری پرداختند.