شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دیدار نوروزی دانشگاهیان دانشگاه ایلام برگزار گردید

با حضور دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه؛ دیدار نوروزی دانشگاهاین دانشگاه ایلام صبح امروز در محل مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار گردید.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی‌محمدی در این مراسم با تبریک سال نو و ایام ماه مبارک رمضان، به روند توسعه دانشگاه در سال 1401 اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌ها و رایزنی‌های مستمر و با مساعدت مقامات عالی وزارت علوم و مقامات اجرایی استان، اعتبارات مناسبی، مازاد بر بودجه مصوب برای توسعه دانشگاه جذب شد، که بخشی از آن تخصیص یافته و ان شاء الله مابقی نیز تخصیص خواهد یافت.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه در سال 1401 بر بهسازی، نوسازی، مقاوم سازی، مرمت، تجهیز و تکمیل پروژه‌های مختلف دانشگاه تمرکز شد، گفت: نوسازی و بهسازی مجتمع دانشگاه واقع در جاده مهران از جمله این پروژه‌هاست، که مبلغ 9 میلیارد تومان برای مرمت، بهسازی و تجهیز آن تأمین گردید.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه اینکه متأسفانه در جریان دور اول سفر رئیس جمهور به استان، هیچ پروژه‌ای برای دانشگاه ایلام لحاظ و مصوب نشده بود، افزود: با حسن نظر دکتر زلفی گل وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری دکتر بهرام‌ نیا استاندار محترم ایلام و طی رایزنی‌ها و پیگیری‌های مفصل و مکاتبات مکرر، تکمیل پروژه دانشکده علوم پایه در متمم دوم مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهور به استان گنجانده شد و مبلغ 20 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد، که تاکنون مبلغ 7 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

رئیس دانشگاه ادامه داد: برای تکمیل پروژه توسعه دانشکده علوم انسانی، برای فاز اول این پروژه 15 میلیارد تومان از وزارتخانه و  10 میلیارد تومان از منابع استانی لحاظ شده است و برای تکمیل کل پروژه 45 میلیارد تومان مورد نیاز است.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که دانشگاه ایلام با آن مواجه بود، فرسودگی تجهیزات و وسایل سرمایشی و گرمایشی بوده است، خاطرنشان ساخت: در این مدت بیش از 3 میلیارد تومان برای تعویض و بهسازی وسایل سرمایشی و گرمایشی دانشگاه هزینه شده است.

رئیس دانشگاه ایلام، یادآور شد: همچنین در این مدت کم تکمیل فضای اداری طبقه اول ساختمان مرکزی با اعتبار 9 میلیارد ریال، تعمیر و تجهیز بلوک 3 و 5 خوابگاه شهید چمران با اعتبار با اعتبار 8 میلیارد و 400 میلیون ریال،  احداث فاز اول پروژه زمین ورزشی روباز پردیس خوابگاهی خواهران دختران با اعتبار 10 میلیارد ریال، راه‌اندازی ساختمان اداری و کتابخانه دانشکده الهیات و معارف اسلامی با اعتبار 11 میلیارد ریال و فاز یک مقاوم سازی ساختمان دانشکده فنی و مهندسی با اعتبار 10 میلیارد ریال انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه ایلام افزایش بودجه دانشگاه در سال 1401 را یک تحول مهم دانست و بیان داشت: درآمدزایی اصولی جزء اولویت‌های دانشگاه است و خوشبختانه سال گذشته بیش از 22 میلیارد تومان درآمد اختصاصی حاصل شده است.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به اینکه در جریان اغتشاشات پاییز 1401، خوشبختانه دانشگاه ایلام خوب درخشید و یکی از آرام‌ترین دانشگاه‌های کشور بود، تصریح کرد: این توفیق، ماحصل همراهی و همکاری  اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز بوده است.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به حضوری شدن کلاس‌های آموزشی دانشگاه در ابتدای سال گذشته بعد از وقفه‌ای دو ساله، بیان داشت: بعد از ابلاغ وزارت علوم، همکاران این جانب ظرف مدت 10 روز زمینه حضوری شدن کلاس‌های آموزشی تمام مقاطع تحصیلی را فراهم کردند.                             

دکتر علی‌محمدی با ابراز رضایت از روند طی شده در حوزه معاونت پژوهشی و فناوری، گفت: با اقدامات تشویقی، تدوین شیوه‌نامه‌های جدید و بازنگری در آئین‌نامه‌های پژوهشی، روند چاپ مقالات دانشگاه افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه ایلام با ابراز خرسندی از توسعه برنامه‌های فرهنگی و  اجتماعی، بیان داشت: با اعتماد به دانشجویان، شاهد پویایی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سال 1401 در سطح دانشگاه بودیم.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه در حوزه دانشجویی دستاوردهای خوبی شکل گرفته است، بیان داشت: اسکان کامل دانشجویان متقاضی در خوابگاه‌های دانشجویی، تعمیرات اساسی و رفع مشکلات موتورخانه‌های خوابگاه‌های دانشجویی با اعتبار چهار میلیارد ریال، تجهیز آشپزخانه سلف سرویس خواهران با اعتبار هفت میلیارد ریال، راه‌اندازی کافه رستوران (ویژه خواهران)، خرید شش میلیارد ریال وسایل و تجهیزات ورزشی، احداث زمین ورزشی روباز در پردیس خوابگاهی خواهران (در حال تکمیل)، کسب عنوان «مرکز مشاوره برتر» دانشگاه‌های سراسر کشور توسط مرکز مشاوره دانشگاه  و کسب عنوان فعال کشوری توسط مرکز بهداشت و درمان از جمله دستاودرهای این حوزه است.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه مأموریت‌گرایی و پرهیز از روزمره‌گی، سرلوحه کار دانشگاه ایلام است، یادآور شد: برنامه راهبردی ما در همین راستا و به منظور توسعه همه‌جانبه دانشگاه است، که ان شاء الله در سال جدید به همت همه اعضای دانشگاه، شاهد ارتقاء افزونتر جایگاه دانشگاه ایلام در سطح کشور باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تبرک سال نو و ایام ماه مبارک رمضان، یادآور شد: خداوند در آیه 9 سوره فاطر می‌فرماید: « وَ اللَّهُ الَّذِی أَرْسَلَ الرِّیَاحَ فَتُثِیرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَی بَلَدٍ مَّیِّتٍ فَأَحْیَیْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا کَذَلِکَ النُّشُورُ» «و خداست آن که بادها را می فرستد تا ابری را برمی انگیزند، پس آن را به سوی سرزمینی مرده می رانیم و زمین را بعد از مردگی‌اش به وسیله آن زنده می‌کنیم، زنده شدن مردگان همین گونه است».

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد با بیان اینکه همزمانی بهار طبیعت و ایام مبارک ماه رمضان، فرصتی مغتنم برای تحول انسان‌هاست، گفت: همین ایام با خود عهد ببندیم، که در ماه‌های پیش رو، تلاش کنیم سه خصلت جدید را در وجود خود نهادینه کنیم، به عنوان نمونه، می‌توان در زمینه التزام به عدالت، راه‌اندازی کار مردم و تکریم ارباب رجوع، خیر دنیا و آخرت را نصیب خود نمائیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه شخصاً شاهد زحمات و پی‌گیری‌های هیأت رئیسه و مدیران دانشگاه می‌باشم، یادآور شد: خوشبختانه این عزیزان با تمام توان برای توسعه دانشگاه، تلاش می‌کنند.

در پایان مراسم حاضرین با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه ادای احترام کردند.

 

ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد