شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اولین گروه کارکنان دانشگاه ایلام راهی اردوی ضیافت رضوی شدند

به منظور ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، برای اولین بار، کاروان 93 نفره کارکنان دانشگاه ایلام به همراه  خانواده‌هایشان در قالب طرح ضیافت رضوی راهی مشهد مقدس شدند.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست توجیهی ضیافت رضوی کارکنان دانشگاه ایلام با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه، دکتر شیری معاون پشتیبانی و منابع انسان، دکتر احمدی معاون پژوهشی و فناوری، حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی معاون دفتر نهاد نمایندگی، دکتر عباسی مشاور رئیس و مدیر حراست و دکتر علیزاده مدیر امرو فرهنگی، صبح روز چهارشنبه 1401/08/11 در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری طرح ضیافت رضوی کارکنان دانشگاه، ابراز امیدواری کرد، کارکنان و خانواده‌های گرامیشان حداکثر استفاده را برای کسب معنویت در این اردوی فرهنگی و معرفتی بنمایند.

در این نشست دکتر احمدی معاون پژوهشی و فناوری  دانشگاه با ابلاغ سلام گرم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه که به علت شرکت در جلسه استانداری در این نشست  حضور نداشت، از زحمات و برنامه‌ریزی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و اجتماعی و حمایت همه جانبه معاونت پشتیبانی و منابع انسانی تقدیر کرد و یادآور شد: توسعه نشاط و معنویت در بین دانشگاهیان، جزو برنامه‌های اصلی دکتر علی‌محمدی ریاست محترم دانشگاه است، اجرای طرح ضیافت رضوی ویژه کارکنان در همین راستا در حال انجام است.

دکتر احمدی با اشاره به پخش گسترده برنامه‌های ماهواره‌ای برای ضربه زدن به بنیان خانواده در کشور، بیان داشت: باید با توسعه معنویت در میان خانواده‌ها، تلاش‌های دشمنان را در این حوزه خنثی کنیم.

در ادامه دکتر علی اصغر شریفی راد عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه ایلام با بیان اینکه هر کدام از ائمه هدی علیهم‌السلام مظهر یکی از اسمای خداوند متعال هستند، یادآور شد:  حضرت رضا (ع) مظهر اسم رئوف خداست، لذا خیلی از بزرگان ما هر وقت سلام می‌دهند،می‌فرمایند: «السلام علیک یا امام رئوف».

دکتر شریفی راد، افزود: بزرگان علم و دین هر وقت با مشکلی روبرو می‌شوند، به زیارت مرقد مبارک امام رئوف می‌روند، چنانکه مقام معظم رهبری سالی یکبار به  زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.

عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی  با اشاره به حوادث چند وقت اخیر کشور و طراحی دشمنان برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی، گفت: شیمون پرز نخست وزیر اسبق اسرائیل در کتاب «خاورمیانه جدید» نوشته است: «برای اینکه اسرئیل بتواند خاورمیانه را در چمبره قدرت قرار خود داشته باشد، می‌بایستی کشورهای اسلامی از 57 کشور به  200 کشور اسلامی با جمعیت زیر 10 میلیون نفر مبدل شوند».

وی افزود: در کتاب خاورمیانه جدید، ایران به پنج کشور و سایر کشورهای مسلمان نظیرسوریه، مصر، اردن، الجزایر و حتی عربستان سعودی (به سه کشور)  تقسیم می‌شوند

 دکتر شریفی راد اتفاقات اخیر کشور را متأثر از وجود 270 شبکه ماهواره‌ای فعال علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: با وجود اختلافات عمیق گروه‌های معاند، اما اینان در تبلیغات برای توسعه اغتشاش در ایران همسو هستند.  

عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه با اشاره به گاف رئیس حزب کومله در لو دادن اهداف و برنامه‌های دشمنان جمهوری اسلامی، گفت: پروژه مرگ مهسا امینی و تولید محتوای گسترده‌ای که در این زمینه صورت گرفت و در سطح وسیع و بی‌سابقه‌ای بازتاب داده شد، با هدف غبارآلود کردن فضا و ایجاد آشوب صورت گرفت.

دکتر شریفی راد دیپلماسی فعال دولت مردمی سیزدهم، انعقاد و اجرایی شدن قرارداد 25 ساله با کشور چین، انعقاد قرار داد  20ساله با روسیه، توسعه همکاری‌ها  با همسایگان و پیروزی‌های جبهه مقاوت و از جمله تسلیم اسرائیل در داستان میدان گازی کاریش را از جمله دلایل اصلی عصبانیت دشمنان و ایجاد فتنه اخیر کشور دانست و اظهار داشت: ماحصل انعقاد قرارداد با کشور چین به استناد اظهارات مقامات اتحادیه اروپا 60 درصد به سود ایران و 40 درصد سود به نفع چین است.

عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی  با بیان اینکه در صحنه روابط بین الملل، هر کشور ثالثی که بخواهد با چین و روسیه همکاری نزدیک داشته باشد، بر اساس دکترین ایالات متحده باید سیاست چماق در مورد او اجرا شود، یادآور شد: عادل عبدالمهدی نخست وزیراسبق عراق وقتی که خواست چند قرارداد تجاری را با کشور چین منعقد کند، ظرف 48 ساعت با شورش مردم در شهرهای مختلف عراق روبرو شد و به فاصله چند ساعت بعد دولت وی سقوط کرددر همین راستا وقتی که عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان جهت مذاکره در خصوص توسعه روابط به مسکو سفر کرد، به فاصله کوتاهی با بحران سیاسی روبرو شد و برکنار گردید.