شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ایلام در سال 1401 تقدیر شدند

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری، اعضای هیأت رئیسه و دکتر عزیزی مدیر امور پژوهش و فناوری، از 78 پژوهشگر و فناور برگزدیده دانشگاه ایلام تقدیر شد.

     به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در این مراسم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انسان جستجوی به حقیقت است، گفت: اهمیت پژوهش تا آنجاست، که رسول اکرم (ص)، قلم (پژوهش) را نعمت خداوند دانسته و تأکید کرده که اگر قلم نبود حکومت‌ها نمی‌توانستد پابرجا بمانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد با بیان اینکه اسلام دین علم و آگاهی است و اهل بیت علیهم‌السلام بر این مهم تأکید فراوان دارند، یادآور شد: بر اساس روایات؛ استقامت دین نتیجه پژوهش است و لذا اگر پژوهش نباشد، زندگی نیکو برای انسان محقق نمی‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به روند زمان‌بر ایجاد تمدن، بیان داشت: علوم و فنون به صورت تدریجی و در طی زمان تکوین می‌یابند، لذا اساتید ارجمند سالیان متمادی باید زحمت بکشند، تا به قله‌های رفیع علم دست پیدا کنند.

در ادامه این مراسم دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام با تبریک هفته پژوهش و فناوری و تقدیر و تشکر از زحمات اعضای هیأت علمی دانشگاه به جهت تلاش برای ارتقای رتبه دانشگاه ایلام، به روند توجه به توسعه در سطح دانشگاه‌ها در سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: اهتمام به آموزش، اهتمام به پژوهش، اهتمام به کارآفرینی و گذار به اقتصاد دانش بنیان از جمله رویکردهای سیاست‌گذاران برای توسعه دانشگاه‌ها بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه ایران اسلامی به طور متوسط رتبه  15 تولید علم دنیا را در اختیار قرار دارد، یادآور شد: علیرغم این جایگاه ارزشمند، سهم ما در فناوری و نوآوری مناسب نیست و تولید علم، به ثروت تبدیل نمی‌شود.

دکتر احمدی با بیان اینکه فناوری حجم زیادی از فعالیت‌های معاونت پژوهشی و فناروی دانشگاه ایلام را در بر می‌گیرد، گفت: اهتمام زیادی با محوریت توسعه فناوری و نوآوری، آموزش و ترویج کارآفرینی، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان و مأموریت گرا دانشگاه، برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در سطح دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام، افزود: اخذ مجوز دو شرکت دانش بنیان و یک شرکت شتاب دهنده دانش بنیان، تسهیل در روند جذب واحدهای فناور با پذیرش بالغ بر 20 واحد فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه، پذیرش و بکارگیری 20 دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاه به عنوان دستیار فناور در شرکت‌های دانش بنیان، برگزاری 16 دوره تخصصی برای دانشجویان، راه‌اندازی و بازطراحی سامانه‌های مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه برای جذب فن‌آوران و نوآوران در نقاط مختلف استان، برگزاری استارتاپ‌های کشاورزی و خلاقیت دانش آموزی و افزایش 100 درصد و 70 درصدی پرداخت وام به واحدهای فناور مستقر در مرحله رشد و پیش رشد از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه فناوری و نوآوری در یک سال گذشته است.

دکتر احمدی افزود: برای اولین بار نیز یکی از واحدهای فناور به سطح آمادگی فناوری هشت دست پیدا کرد، که این مهم نیز برای دانشگاه ایلام توفیقی بزرگ محسوب می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان این اینکه در طول یک سال گذشته چاپ مقالات 1  Q و 2  Q دانشگاه ایلام که شامل چارک اول و دوم است، رشد 32 درصدی داشته است، گفت: پژوهشگران دانشگاه ایلام  در این مدت موفق به چاپ 98 مقاله Q 1 شدند.

دکتر احمدی روند ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام در طول یک سال گذشته را نتیجه برنامه‌ریزی و فعالیت مناسب در این حوزه دانست و بیان داشت: بازنگری آیین‌نامه پژوهانه و ارتقاء اعضای هیأت علمی در راستای تشویق آنها به انجام فعالیت‌های پژوهش و فناوری اصیل و با کیفیت، تهیه و تدوین شیوه‌نامه تشویقی فعالیت‌های پژوهشی اصیل و ارزنده اعضای هیأت علمی دانشگاه، بازنگری شیوه‌نامه اجرائی حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بازنگری شیوه‌نامه جذب دستیار پژوهشی در راستای کمک به پژوهشگران دانشگاه برای تسهیل و انجام پروژه‌های تحقیقاتی بیشتر، بازنگری شیوه‌نامه جذب دانشجوی پسا دکتری، بازنگری شیوه‌نامه پایه استحقاقی سالیانه اعضای هیأت علمی، پرداخت معوقات پژوهانه و تشویقی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، خرید سه میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و زیرساخت فناوری اطلاعات و عقد قرارداد 35 طرح پژوهشی برای سال 1400 و 1401 بخشی از فعالیت‌های انجام شده برای ارتقای سطح پژوهش در دانشگاه ایلام است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه، یادآور شد: 10 تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه به فرصت مطالعاتی و مأموریت پژوهشی داخل کشو و خارج کشور به مقصد کشورهای آلمان، کانادا، انگلستان و مالزی اعزام شدند.

در ادامه اعضای هیأت علمی حاضر در مراسم به بیان نظرات، پیشنهادات و مسائل مورد نظر خود پرداختند و ابراز رضایت خود را از پرداخت معوقات گرنت و مطالبات اساتید دانشگاه و عملکرد و پی‌گیری امورات توسط معاونت پژوهش و فناوری اعلام داشتند و  در پایان هم دکتر احمدی و دکتر عزیزی به صورت مبسوط پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

در پایان با اهدای لوح و هدیه از 78 تن از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ایلام تقدیر بعمل آمد.

اسامی پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ایلام 1401: https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1401/371401914-707.pdf