شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست علمی جایگاه زن در اسلام در دانشگاه ایلام برگزار شد

با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجمن علمی دانشجویی علوم قرآن و حدیث، و به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و بزرگداشت روز دانشجو، نشست علمی جایگاه زن در اسلام با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر اکبرنژاد استاد تمام گروه آموزشی علوم قرآن و حدیث، صبح امروز در محل آمفی دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین اکبرنژاد در این نشست با بیان اینکه جایگاه زن در اسلام یکی ازموضوعات مهم و اساسی است، که همیشه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: وجود پاک و دل‏های بی‏آلایش زنان و نقش آنها در پاسداری از ارزش‏های انسانی و اسلامی، باعث شده، که در قرآن کریم توجه ویژه‌ای به آنها صورت گیرد و محور فکری ما باید در اسلام در همین راستا باشد.

دکتر اکبرنژاد با اشاره به بحث آفرینش و رستگاری انسان‌ها در آیات و روایات اسلامی، یادآور شد: نقش زن در اسلام به عنوان شریک مرد در تولید نسل بشر به رسمیت شناخته شده و تفاوت های در بین مرد و زن وجود ندارد، مگر به لحاظ ساختاری، که این تفاوت‌ها نیز نشأت گرفته از تکالیفی است، که خداوند سبحان برای انسان‌ها مقدر نموده است.

استاد تمام دانشگاه ایلام با بیان اینکه تکالیف و حقوق اسلام برای زن مطابق طبیعت آنان در نظر گرفته شده است، گفت: اسلام به زن امنیت کامل می‌بخشد و از او در برابر شرایط نامساعد و دشواری‌های زندگی محافظت می‌کند.

در ادامه حاضرین در نشست به بیان سؤالات و مسائل مورد نظر پرداختند و دکتر اکبر نژاد هم پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

نشست علمي جايگاه زن در اسلام در دانشگاه ايلام برگزار شد نشست علمي جايگاه زن در اسلام در دانشگاه ايلام برگزار شد نشست علمي جايگاه زن در اسلام در دانشگاه ايلام برگزار شد