شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان ایلام در سال 1401 برگزار شد

با هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام، مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان ایلام در سال 1401 با حضور دکتر بهرام نیا استاندار ایلام، معاونین استانداری و دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، عصر امروز در محل سالن شهید رجایی استانداری برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بهرام نیا استاندار ایلام در این مراسم با تبریک هفته پژوهش و فناوری و روز دانشجو و تقدیر از زحمات و پی‌گیری‌های دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، اظهار داشت: دانشجویان و دانش‌پژوهان، ستاره‌های درخشان آسمان ایران اسلامی هستند.

استاندار ایلام با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید علم، گفت: با تلاش دانشمندان و دانشگاهیان، ایران اسلامی رتبه 15 جهان در تولید علم و رتبه 53 را در تولید فناوری کسب کرده است.

دکتر بهرام نیا با تأکید بر اهتمام جدی برای حمایت از فناوران، یادآور شد: مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌‌ای به این موضوع دارند و دولت سیزدهم هم برنامه‌های ارزشمندی برای توسعه زیرساخت‌ها و پرداخت تسهیلات به فناوران دارد.

استاندار ایلام استفاده از منابع مالی تبصره 18 را فرصتی مناسب و ارزنده برای محققان، نخبگان و ایده‌پردازان برشمرد و بیان داشت: توسعه و تقویت زیرساخت‌ها، تأمین سرمایه و پرداخت تسهیلات به محققان و نخبگان استان، باید یک اولویت مهم مسوولان باشد، زیرا استان ایلام با استفاده از توانایی و ایده‌پردازی نیروهای نخبه، امکاتن تولید ثروت و فازایش درآمد مردم را دارد.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه باید علم و دانش به ثروت تبدیل شود، تاکید کرد: امروز در دنیا صادارات چمدانی محصولات فناورانه با ارز آوری زیاد، حرف اول را می‌زند و لذا نخبگان استان ایلام باید به سمت تولید محصولات فناورانه با هدف صارات حرکت کنند.

دکتر بهرام نیا ادامه داد: در سال جاری 11 میلیارد تومان برای زیرساخت پارک علم و فناوری و احداث نمایشگاه محصولات فناری و 500 میلیون تومان برای بخش پژوهش و فناوری پارک اختصاص یافت و همچنین سند توسعه دانش بنیان استان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تدوین ابلاغ شد.

در ادامه مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام جهش تولید علمی را یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: کسب رتبه 15 تولید علم و 53 تولید فناوری، یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است، که با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی حاصل شده است.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: فاصله بین تولید علم و تولید فناروی، متوازن نیست و لذا باید با تغییر ریل سیاست‌ها، سعی کنیم با کم کردن فاصله موجود، زمینه تبدیل علم به فناوری و ثروت و استقلال اقتصادی کشور فراهم شود.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه در آموزه‌های اسلامی بر علم نافع تأکید شده است، تصریح کرد: نافع بودن در دنیای امروز یعنی تبدیل علم به فناروی و ثروت، که باید این امر مهم، سرلوحه‌ فعالیت‌های دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه رتبه علمی دانشگاه ایلام در سطح کشور ارتقاء یافته است، اظهار داشت: پژوهشگران دانشگاه ایلام در طول یک سال گذشته به خوبی درخشیدند، که  در این زمینه می‌توان به  قرار گرفتن استاد تمام دانشگاه ایلام در جمع  دانشمندان پراستناد یک درصد برتر جهان، قرار گرفتن پنج  نفر از اعضای هیأت علمی در لیست پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان و رشد 32  درصدی چاپ مقالات 1  Q و 2  Q  که شامل چارک اول و دوم است، اشاره کرد.

در این مراسم همچنین دکتر احمدی معاون پژوهش و فناروی دانشگاه ایلام توضیحاتی را در زمینه فاصله بین تولید علم و فناروی در کشور و ضرورت کم کردن این فاصله برای تحقق اقتصاد دانش بنیان ارائه داد و با بیان اینکه فناوری حجم زیادی از فعالیت‌های معاونت پژوهشی و فناروی دانشگاه ایلام را در بر می‌گیرد، یادآور شد: برنامه‌‌ریزی و اقدامات گسترده‌ای برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در سطح دانشگاه ایلام با محوریت توسعه فناوری و نوآوری، آموزش و ترویج کارآفرینی، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان و اهتمام به مأموریت گرایی دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

در ادامه حاضرین در نشست به بیان نظرات، پیشنهادت و مسائل مورد نظر خود پرداختند، که دکتر بهرام‌نیا نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برگزيده استان ايلام در سال 1401 برگزار شد