شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب: «العقلیات  المتأکسده و کعکه مزینه بالدینامیت»  «ذهن‌های زنگ زده، و کیک تزئین شده با دینامیت»

مؤلف: دکتر مالک عبدی دانشیار دانشگاه ایلام

کتاب «العقلیات  المتأکسده و کعکه مزینه بالدینامیت» سروده دکتر مالک عبدی دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی، مشتمل بر 40 قطعه شعر سپید توسط انتشارات احیاء التراث العربی بیروت منتشر شده است.

این‌مجموعه شعری در سال 2022 و در انتشارات بین‌المللی «دار إحیاء التراث العربی» که از مشهورترین انتشارات جهان عرب به شمار می‌آید در بیروت لبنان به چاپ رسیده است.

اشعار این مجموعه در فضائی سورئالیستی سروده شده و گهگاه رگه‌هایی از افکار پست مدرنیستی نیز در لابه لای قصاید به چشم می‌خورد.

مجموعه شعری حاضر در برخی از کشورهای عربی توسط استادان و منتقدان برجسته عرب مورد نقد زیباشناختی قرار گرفته و در این باب، کتب و مقالاتی توسط اساتید صاحب نام زبان و ادبیات عرب در دانشگاه‌های عراق در مورد این مجموعه نگاشته شده است. 

لازم به ذکر است که پاره‌ای از اشعار این مجموعه در دانشگاه‌های مختلف ایران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از سوی همکاران به عنوان بخشی از متون ادبیات معاصر عرب مورد تدریس و تدقیق و جریان‌شناسی ادبی قرار گرفته، ودر جاهایی به عنوان موضوع پیشنهادی برای پایان نامه‌های کارشناسی ارشد نیز معرفی شده است.

پیشتر از این نیز دو مجموعه شعری دیگر با عنوان‌های «أنا ساعةٌ و أنت عقاربها (=من ساعتم و تو عقربه‌هایش)؛ و «ثلاثةُ أرباع الحب وعشرُ دقائق» (=سه چهارم عشق و ده دقیقه) در انتشارات دار مسامیر در کشور عراق به چاپ رسیده است.

 

سه شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)