شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

 عنوان کتاب: حسگرها و آپتاحسگرهای الکتروشیمیایی  اجزا، عملکرد و کاربرد (مروری بر جدیدترین  فناوری‌های ساخت حسگرها و آپتاحسگرها)

مولف کتاب: دکتر محمود روشنی عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام

کتاب «حسگرها و آپتاحسگرهای الکتروشیمیایی» تالیف دکتر محمود روشنی، در 6 فصل و 203  صفحه و 1000 نسخه منتشر شده است.

از مهم‌ترین بخش‌های این کتاب، بررسی پژوهش‌های مختلف پیرامون آپتاحسگرها می‌باشد. آپتامترها الیگونوکلئوتیدی‌های تک رشته‌یی یا پپتیدهای کوچکی هستند، که با گزینش‌پذیری و تمایل زیاد به مولکول‌های هدف متصل می‌شوند. آپتامترها با استفاده از فرآیندی که Selex  (فرایند تکامل سیستماتیک لیگاندها به وسیله غنی سازی نمایی) نامیده می‌شود، به‌دست می‌آیند.

هدف از تألیف این کتاب جمع‌بندی نتایج پژوهش‌های چندین ساله نویسندگان کتاب بر روی این دسته از حسگرها می‌باشد. مؤلفان اثر سعی داشته‌اند، با انتخاب مهمترین و ساده‌ترین مباحث مربوط به حسگرها و زیست حسگرها، ضمن حفظ کامل امانت در ترجمه و گردآوری، حجم کتاب و حوصله خواننده را نیز مد نظر داشته باشند. مطالعه کتاب حاضر به عنوان راهنمای جامع سیستم‌های حسگری، برای آموزش با بیانی ساده به پژوهشگرانی، که علاقمند به فناوری حسگرها و زیست حسگرها و آشنایی با جدیدترین دستاوردهای آن می‌باشند؛ توصیه می‌شود.

 

سه‌شنبه هر  هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

روابط عمومی دانشگاه ایلام

 

 

سه شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام) سه شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)