شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کرسی نظریه پردازی بررسی و تحلیل اقتصاد استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار شد

کرسی های نظریه پردازی با عنوان بررسی و تحلیل اقتصاد استان ایلام صبح روز یکشنبه در مورخه 22/8/1401 در سالن فرزانگان با حضور اساتید بسیجی برگزارشد.

این مراسم باهمت بسیج اساتید و با حضور دکتر ویسه معاونت محترم فرهنگی دانشگاه و دکتر عبدالله شایان ،دکتر احسان‌الله زیدعلی دبیرکرسی‌های نظریه پردازی و دکتر غلامی برگزار گردید و طرفین به بیان دیدگاههای خود پرداختند،

دکتر ویسه با اشاره به اهمیت کرسی های آزاداندیشی در میان نخبگان دانشگاهی ،اساتید و دانشجویان را به اجرای کرسی های آزاد اندیشی دعوت نمودند.

وی با اشاره به منویات رهبرمعظم انقلاب در خصوص کرسی های آزاد اندیشی بیان داشتند : کرسی های آزاد اندیشی می بایست به معنای واقعی کلمه درمیان نخبگان نهادینه شود این کرسی‌ها با قدرت منطق واستدلال میتواند کشور را در مسیر توسعه قرار دهد.

دکتر‌ احسان‌الله زیدعلی اظهار داشتند : هدف از ایجاد کرسی‌های آزاد‌اندیشی ، نظریه پردازی و مناظره در میان اساتید بیان مسائل روز جامعه و به نقد کشیدن مسائل طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این  مولفه میتواند کشور را به سمت توسعه پایدار سوق دهد.

دکتر غلامی به عنوان منتقد اظهار داشتند دسترسی به آمار دقیق میتواند وضعیت اقتصاد استان را در قیاس با سایر استانها چون اصفهان ، آذربایجان و .... بهبود ببخشد. 

در ادامه دکتر عبدالله شایان ایلام را سرشار از پتانسیل و منابع ژئواکونومیک دانست که میتواند با استفاده از تجربیات ودیدگاههای نخبگان دانشگاهی میتوان از تورم عبور کنیم قطعا دانشگاه با دارا بودن نخبگان علمی میتوانند این امر را محقق نمایند.