شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام استاندارد «ISO/IEC 17025» را اخذ کرد

دکتر سلطانی رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام، گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام موفق به اخذ استاندارد «ISO/IEC17025  » از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران گردید.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر سلمان سلطانی رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام بیان این خبر، اظهار داشت: استاندارد بین‌المللی «17025 ISO/LEC» الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها و یا کالیبراسیون و همچنین نمونه‌برداری را مشخص می‌سازد. این استاندارد، روش‌های استاندارد و روش‌های غیر استاندارد و روش‌های توسعه یافته توسط آزمایشگاه، که در اجرای آزمون و کالیبراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند را پوشش می‌دهد.

 دکتر سلطانی، در زمینه اهمیت استاندارد ISO/IEC 17025، بیان داشت: به کارگیری این استاندارد همکاری میان آزمایشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها را تسهیل و به تبادل اطلاعات و تجارب و نیز به هماهنگ کردن استانداردها و روش‌های اجرایی کمک می‌کند.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، افزود: هم‌اکنون نیز در ایران این استاندارد توسط مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران صادر می‌شود و این استاندارد به عنوان یک استاندارد قابل قبول در اداره استاندارد ایران شناخته می‌شود و سازمان‌هایی که این گواهینامه را در آزمایشگاه خودشان پیاده‌سازی کرده‌اند، می‌توانند به عنوان همکار اداره استاندارد تست‌های محصول را انجام دهند.

 

 آزمايشگاه مرکزي دانشگاه ايلام استاندارد «ISO/IEC 17025» را اخذ کرد