شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدای گمنام در دانشگاه ایلام برگزار گردید

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام و اداره شاهد و ایثارگر، مراسم استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام، شب گذشته در محل سالن آیت الله حیدری برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام در این مراسم با اشاره به سالروز تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه ایلام در دوره مدیریت قبلی خود در سال 1391، اظهار داشت: رایزنی‌های گسترده و مستمری  انجام شد تا دانشگاه ایلام مفتخر به میزبانی این دو شهید والامقام گردید.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به جایگاه والای شهدا در اسلام، گفت: رسول خدا (ص) می‌فرماید: «بالاتر از هر کار خیر و نیکی، نیکی برتری وجود دارد، تا می‌رسد به آنجایی که فردی در راه خدا کشته و شهید می‌شود، آن هنگامی که شهادت امضا و محقق شد، بالاتر از آن، نیکی و مقام و منزلتی وجود ندارد»، و لذا شهدا امتیازتی استثنایی در روز قیامت دارند، که دیگران فاقد آن هستند.

رئیس دانشگاه ایلام، افزود: ورود به بهشت قبل از انسان‌های دیگر، میزبانی خصوصی آنان از طرف خداوند و پذیرش شفاعت آنها سه امتیاز مخصوص شهداست.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره)، که «شهید نظر می‌کند به وجه الله»، بیان داشت: برای شهدا حجاب برداشته می‌شودو حقیقت هستی نمایان می‌گردد.

رئیس دانشگاه ایلام با تأکید بر مطالعه سیره شهدا، یادآور شد: اکثریت شهدا در وصیت نامه‌های خود بر تبعیت از ولایت فقیه با عنوان رمز رسیدن به سعادت تأکید کرده‌اند.

در ادامه مراسم کلیپ تدفین دو شهید گمنام دانشگاه ایلام در 29 آذر 1391پخش شد و سپس در فضایی معنوی پیکر مطهر دو شهید گمنام تازه تفحص شده بر دوش دانشجویان دانشگاه تا محل مزار شهدای گمنام تشییع شد.