شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، بیش از 250 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه طی دو روز در قالب کاروان راهیان نور برای بازدید از مناطق جنگی با حضور و بدرقه آقای  دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه و آقای دکتر شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی وآقای دکتر نعمتی، معاون دانشجویی عازم شدند.

در این مراسم بدرقه، دکتر علی اکبری بیان داشت: مقوله اعزام کاروان راهیان نور یک راهبرد فرهنگی و مهم در نظام جمهوری اسلامی است مبتنی برفرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری نشات گرفته است.
مسئول قرارگاه دانشجویی راهیان نور در ادامه ضمن با اهمیت دانستن تبیین جهاد و دفاع مقدس برای نسل امروز بیان داشت: امروز راهیان نور بستری را فراهم کرده است تا بتوان به وسیله آن دستاوردهای دفاع مقدس را برای دانشجویان تبیین نمود و اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور،ضمن آشنایی آنان با مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس، نقش موثری در انتقال حقایق و ارزش‌های اسلامی و اعتقادی به آنان دارد.
دکتر علی اکبری با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان افزود: دانشگاه تمام توان خود را بکار گرفته تا دانشجویان از برکات این سفر بهرمند شده و در کمال صحت وسلامت به کانون گرم دانشگاه باز گردند.
رئیس دانشگاه ایلام هدف از برگزاری این اردوها را آشنائی هرچه بیشتردانشجویان با ارزش‌های شهادت، ایثار و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: باید دانشجویان خاطرات خود را از این برنامه‌ها به سایر هم دانشجویان منتقل کرده و از این طریق به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت کمک کنند.
وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند: "امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست"تصریح کرد:‌ اعزام کاروان راهیان نور با حضور قشر دانشجو، فرصت بسیار ارزشمندی است تا آنها را با رشادتهای رزمندگان در جریان هشت سال دفاع مقدس آشنا کرد.
دکتر علی‌اکبری: با بیان اینکه اعزام دانشجویان به مناطق جنگی فرصت مناسبی است و شایسته است که از این فرصتها حداکثر استفاده و بهره برداری شود، گفت: برنامه ریزی مناسب در اردوی زیارتی راهیان نور باعث تأثیرگذاری بیشتر بر زائران مناطق جنگی دفاع مقدس خواهد شد و خاطره ای به یاد ماندنی در اذهان رقم خواهد زد.
رئیس دانشگاه ایلام، با اشاره به این موضوع که راهیان نور هیچ گونه بودجه و مجرای اقتصادی ندارد، اظهار داشت: سال گذشته آمار چهار هزار نفری اعزام راهیان نور استان نشان از رویکرد و روحیه جهادی کسانی دارد که در این برنامه معنوی سنگ تمام گذاشتند و ما باید تلاش کنیم این جایگاه ارزشمند که در سطح کشور به استان ایلام داده شده است، تضعیف نشود و با حفظ آمار سال گذشته و هماهنگی و همکاری سپاه امیرالمؤمنین(ع) بودجه لازم برای اجرا و تداوم  این برنامه مهیا شود و به نحوی بامراکزآموزشی که توان بودجه ای آنها اندک است مساعدت لازم صورت گیرد.

اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور