شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

استاندارایلام:راه اندازی صندوق پژوهش وفناوری درایلام ضرورت دارد

درابتدای این جلسه که باحضوراستاندارمحترم،دکترصادقی مشاور عالی صندوق رشدوشکوفایی کشور،ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،معاونت اقتصادی استانداری و رئیس پارک علم و فناوری استان دردفتر آقای استاندار تشکیل گردید دکتر علی اکبری ریاست دانشگاه ایلام ضمن قدردانی ازمساعدت های همه جانبه استاندارمحترم از دانشگاه اعلام  داشت، که این دانشگاه آمادگی لازم داردتانسبت به ایجادکارگزاری صندوق نوآوری و شکوفایی در استان اقدام نماید.

سپس مهندس مرواریداستاندارمحترم ایلام اظهار کرد : صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ظرفیت ها و فرصت های خوبی دارد که در صورت حمایت از طرح های دانش بنیان و گروههای پژوهشی و تحقیقاتی استان ، زمینه رشد و شکوفایی استان فراهم می شود.
وی تاکید کرد: اگر چه تشکیل پارک علم و فناوری و روند توسعه شرکت هایی فناوری و دانش بنیان در استان دیر شروع شد ولی در همین مدت دو ساله پیشرفت های خوبی در استان صورت گرفته که امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.
مهندس مروارید ابراز امیدواری کرد : ظرفیت و قابلیت های ویژه استان ایلام در حوزه های مختلف کشاورزی، نفت وگاز ، صنعت و.. بایدد مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
وی با تاکید بر اقتصاد و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید علم و تبدیل آن به ثروت خواستار توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان و به فعلیت رسیدن آنها از طریق حمایت های این صندوق شد.
دکترصادقی مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی  کشورنیز در این دیدار، ماموریت اصلی این نهاد را توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور اعلام کرد و گفت: شکل گیری، ایجاد، تقویت، گسترش و حمایت از شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی و تعاونی از اهداف شکل گیری این صندوق است.
دکترصادقی با اشاره به توجیه و آشنایی صنعتگران و دانشگاهیان با کارکردهای صندوق نوآوری و شکوفایی در استان های کشور از طریق این صندوق تاکید کرد: شورای فناوری استان ایلام می تواند با ترکیب بخش خصوصی و مدیران دستگاه های مرتبط از شرکت های دانش بنیانی که نیاز به حمایت دارند و یا شرکت هایی که با دانش بنیان شدن قابل حمایت هستند، پشتیبانی کند.
وی همچنین برلزوم تلاش بیشتر مسئولان ایلام برای راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در این استان تاکید کرد و یادآور شد: راه اندازی این صندوق از زیرساخت های لازم برای تسریع در بررسی طرح های دانش بنیان و پرداخت تسهیلات به آنان خواهد بود.
وی گفت: در این زمینه با جمع کردن و عضویت نخبگان فناوری چه در قالب بخش خصوصی و دولتی، پارک علم و فناوری، دانشگاه، شهرک ها، سازمان برنامه ریزی و دیگر نهادهای ذیربط می توان این مهم را عملی کرد.
حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: متاسفانه تاکنون از شرکت های دانش بنیان در این استان حمایت جدی انجام نگرفته است که در صورت توجه مسئولان، قطعا استان به سمت روزهای بهتر پیش خواهد رفت.

درپایان جلسه دکترصیدایی ریاست سازمان برنامه ریزی استان ضمن اشاره به توانمندی های دانشگاه ایلام،مراتب آمادگی و برنامه ریزی سازمان را جهت همکاری با دانشگاه و صندوق اعلام نمودوخواستارسرمایه گذاری صندوق در طرح ها وبرنامه های اقتصاد مقاومتی استان گردید.

استاندارايلام:راه اندازي صندوق پژوهش وفناوري درايلام ضرورت دارد استاندارايلام:راه اندازي صندوق پژوهش وفناوري درايلام ضرورت دارد استاندارايلام:راه اندازي صندوق پژوهش وفناوري درايلام ضرورت دارد استاندارايلام:راه اندازي صندوق پژوهش وفناوري درايلام ضرورت دارد