شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه ایلام: استان ایلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومین مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی  ، اولین جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف استان در سال 95  با حضور مدیران و مسئولین ادارات استان در دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد علی اکبری: استان ایلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومین مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران است

 دکتر محمد علی اکبری،رئیس دانشگاه ایلام در این نشست اظهار داشت: درست است که استان ایلام نسبت به گذشته تغییر ماهیتی کرده است اما با توجه به شرایط خاص الان باید در پی توسعه به روز آن باشیم.

دکتر علی اکبری افزود: استان ایلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومین مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران به دلیل فرودگاه های بین المللی است.رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به عبور و مرور دو میلیون نفری زائران از مرز مهران در اربعین، تصریح کرد: باید مسئولین احساس دین کرده و درر استای توسعه این ظرفیت عظیم تلاش نمایند.وی با بیان توسعه ارگانیک استان گفت: دیگر نباید با اتکا به روش های توسعه ای قبل عمل کرد، بلکه باید با بازآفرینی و بازبینی ساخت شهری ایلام، چشم اندازی نه تنها در کلاس ملی بلکه درکلاس بین المللی برای آن متصور شویم.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان هدف مدیریتی خود در دانشگاه ایلام که باید دانشگاه را طوری بسازیم که شایسته باشد در آن استادی کنیم، بیان کرد: مدیران و مسئولان استانی نیز در بهبود و ساماندهی ساختار شهری باید بگونه ای عمل کنند که شایسته زندگی کردن باشد.

مهندس کلانتری: مشارکت مردم تنها راه ساماندهی بافت های فرسوده ایلام است

مهندس حسین کلانتری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در نشست ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف استان ایلام ، مشارکت و تعامل مردم و دستگاه های مرتبط در خصوص احیا و بهسازی محلات هدف با در نظر گرفتن شرایط خاص شهرهای استان را مهم ضروری دانست
وی اظهار کرد: می توان با هماهنگی و مدیریت یکپارچه و استفاده از توان دستگاه های مختلف در راستای تحقق اهداف مد نظر تلاش کرد
وی افزود: مسائل مربوط به مبحث بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی به عنوان یک موضوع اجتماعی ،راه حل اجتماعی دارد و از طریق دستوری و تجویزی راه به جایی نمی توان برد
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: مشارکت و همکاری مردم با مسئولان در زمینه ساماندهی نواحی حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی بسیار حائز اهمیت است و مشارکت آحاد جامعه بمنظور تحقق حقوق شهرووندی نوعی وظیفه تلقی می شود.
مهندس کلانتری یادآور شد: سکونتگاه های غیررسمی که در حاشیه شهرها پدید آمده اند، چاره ای جز توانمندسازی این حواشی نیست چون عدم توانمند سازی، سبب آسیب پذیر شدن فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ساکنین این مناطق می گردد.
وی گفت: بدون شک پایداری هر کار اجتماعی منوط به یک شرط کامل و واحد است و آن مشارکت واحد مردم است و در این راستا توانمندسازی زمانی ارزشمند است و نتیجه دارد که ما بتوانیم از افزایش سکونتگاه های غیررسمی جلوگیری کنیم.
معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه ساماندهی و رفع موانع و مشکلات سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه شهرها باید در اولویت قرار گیرد، گفت: احیا، نوسازی و ساماندهی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی نیازمند اطلاع رسانی و بیان نقاط ضعف و تهدیدات این مناطق به مردم است.
مهندس کلانتری اضافه کرد: بحث مشارکت مردم در همه مراحل تدوین، اجرا و ارزیابی باید مدنظر قرار گیرد و در این راستا امیداوریم با این اولویت و نگاه اجتماعی بتوانیم این موضوع را به نقطه مطلوب برسانیم.


مهندس متمول: با توجه به تخصصی که در دانشگاه ایلام وجود دارد باید زمینه همکاری دانشگاه و ستاد بازآفرینی بیشتر شود

معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی ایران نیز در این نشست برضرورت بازنگری شاخص های شناسایی بافت های فرسوده تاکید کرد و گفت: با توجه به تخصصی که در دانشگاه ایلام وجود دارد باید زمینه همکاری دانشگاه و ستاد بازآفرینی بیشتر شود و از طرح های تحقیقاتی، پژوهشی و پایانامه ها در مقاطع مختلف حمایت شود تا پشتوانه علمی سیاست گذاری ها و اقداماتی که برای رفع مشکلات شهری اتخاذ می شود افزایش پیدا کند.
گفتنی است در این نشست تفاهم نامه ای در راستای همکاری های مشترک، دانشگاه ایلام با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با هدف ایجاد زمینه همکاری متقابل بین دانشگاه و شرکت مادرتخصصی عمران بهسازی شهری ایران در زمینه های مطالعاتی، پژوهش های کاربردی، آموزشی و علمی با در نظر گرفتن کلیه منابع و امکانات اعم از فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص منعقد شد.
تبادل نظر و همکاری پیرامون تعیین نیازهای پژوهشی و کاربردی و اولویت بندی آنها، درج موضوعات پژوهشی و مطالعات شرکت عمران و بهسازی در فهرست برنامه های دانشگاه، همکاری جهت انجام امور ترویجی به منظور بستر سازی و فرهنگ سازی امر بهسازی و نوسازی بافت های قدیمی، فرسوده و ناکارآمد شهری و ... از جمله موضوعات این تفاهم نامه بود.

رئيس دانشگاه ايلام: استان ايلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومين مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران است رئيس دانشگاه ايلام: استان ايلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومين مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران است رئيس دانشگاه ايلام: استان ايلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومين مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران است