شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آئین افتتاح پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در دانشگاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، آئین افتتاح پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز  به همت محیط‌زیست استان با حضور مسئولین استانی در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام  برگزار شد.

دکتر علی‌اکبری: توسعه‌ی بدون توجه به محیط زیست توسعه‌ی پایدار نیست.

دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام در این مراسم اظهار کرد: حیات بشر به سلامت محیط‌زیست وابسته بوده و در دنیای امروز صرفاً با  نصب بنر نمی‌توان اطلاع‌رسانی کرد بلکه باید با آموزش درست و مدیریت‌شده فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست را نهادینه کرد.

وی بابیان اینکه توسعه بدون حفظ محیط‌زیست ناقص است، خاطرنشان کرد: حرف رهبر انقلاب در مورد محیط‌زیست را نباید به شعار تبدیل کرد بلکه باید مجدانه به دنبال عملیاتی کردن آن بود.

رئیس دانشگاه ایلام گفت: آسیب رساندن به محیط‌زیست و درختانی که در سایه‌سار خود آرامش را هدیه می‌کنند، ظلم است و باید دفاع از محیط‌زیست به یک کنش فرهنگی و اجتماعی در جامعه تبدیل شود و حساسیت و دغدغه نسبت به این حوزه به صورت جدی تقویت شود.

دکتر علی‌اکبری بابیان اینکه در همین انتخابات اخیر انگار کاندیداهای مجلس هر دغدغه‌ای داشتند به جز محیط‌زیست، تصریح کرد: مسئولان در هر پست و مقامی باید دغدغه محیط‌زیست داشته باشد برای آن برنامه ارائه کنند.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه وضعیت کنونی محیط‌زیست و منابع طبیعی نشان می‌دهد به وظیفه قانونی و شرعی خود در این حوزه عمل نکرده‌ایم، آمادگی دانشگاه را برای کمک به دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اعلام کرد. 

مهندس  کلانتری: امیدواریم محیط زیست به عنوان یکی از محورهای جشنواره فرامرزی از این رویداد فرهنگی منتفع شود/ دانشگاه ایلام به‌خوبی در همه حوزه‌های استان ورد پیداکرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

مهندس حسین کلانتری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در افتتاح پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در دانشگاه ایلام اظهار کرد: باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه حفاظت از محیط جامع عمل پوشانده شود چون خطر این حوزه زندگی بشیرت و انسان را تهدید جدی می‌کند.

وی  با انتقاد  از تعطیل شدن این جشنواره به مدت ده سال، افزود: به  فرمایش رهبری «مسئله محیط‌زیست مسئله این دولت و آن دولت نیست»، بنابراین همه وظیفه‌دارند در این راستا تلاش کنند و از محیط‌زیست حفاظت و حراست کنند.

کلانتری ادامه داد: مردم در این عرصه همراه با مسئولان فعالیت می‌کنند و نمونه آن را در سال گذشته در آتش‌سوزی‌ها شاهد بودیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه خطر محیط‌زیست در واقع خطر حیات بشر است، تصریح کرد: ریزگردها به‌شدت حیات انسان را به خطرمی اندازد، لذا باید از تخریب و آسیب رساندن به حوزه محیط زیست جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه کوتاهی و تعلل در حفظ محیط‌زیست از هیچ دستگاهی قابل‌قبول نیست، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم بیشتر از دستگاه‌های اجرایی پای‌کار هستند و این افتخاری بزرگ برای استان است و نمونه آن این است که بیشترین سازمان مردم‌نهاد در حوزه زیست‌محیطی در استان داریم و در زمان‌های مختلف و پای‌کار هستند.

مهندس کلانتری با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد جای سیاسی‌کاری نیستد بلکه باید دلسوزانه در حوزه کاری خود عمل کنند، گفت: در استان ما تعهد به محیط‌زیست و منابع طبیعی بسیار زیاد است و دستگاه‌ها باید با ساماندهی مردم در قابل انجمن‌ها از این ظرفیت برای حفظ و نگهداری محیط زیست استفاده کنند.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین چالش امروز جهان محیط زیستی است، افزود: جشنواره فرامرزی نقش بسیار مهمی در این حوزه دارد و امیدواریم محیط‌زیست منطقه از این جشنواره منتفع شود.

مهندس کلانتری با تأکید بر اینکه دانشگاه ایلام به‌خوبی در همه حوزه‌های استان ورد پیداکرده که جای تقدیر و تشکر دارد، گفت:  دانشجویان آینده‌ساز مملکت هستند و می‌توان از این ظرفیت برای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست استفاده کرد.

شایان ذکر است بازدید از نمایشگاه  عکس از بخش‌های دیگر این مراسم بود .