شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

انتخابات تشکل‌های دانشجویی 25 اردیبهشت ماه برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام گفت: دانشجویی که در کنار فراگیری علم به تولید فکر می‌پردازد شخصیتی علمی، مهارتی و کارآفرین خواهد بود.

دکتر محمدرضا شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  در گفت‌وگو با خبرنگارروابط عمومی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه ایلام از نیمه دوم فروردین 95  آغاز شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» امیدواریم سال فرهنگی مناسبی را با هدف اجرای برنامه‌های باکیفیت با هزینه‌های پایین و مشارکت حداکثری دانشجویان رقم بزنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه ایلام گفت: طبق مصوبه هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی در هر سال تحصیلی انتخاباتی به منظور انتخابات اعضای شورای مرکزی تشکل‌ها برگزار می‌شود که مقرر شده است دو تشکل دانشجویی جامعه اسلامی و مجمع پیروان خط امام (ره) از 10 تا 20 اردی‌بهشت ماه فرآیند عضوگیری را انجام دهند سپس از بین افرادی که عضو شده‌اند کاندیداهای خود را مشخص کنند.

وی گفت: فعالیت‌های تشکل‌ها در قالب برگزاری سخنرانی، کرسی آزاداندیشی، تریبون آزاد و کارگاه آموزشی است که در مجموع می‌توان فعالیت آنها را رضایت‌بخش توصیف کرد.

دکتر شیرخانی با بیان اینکه وظیفه‌ی اصلی دانشجویان پرداختن به امور علمی آموزشی است و اینکه در کنار علم‌آموزی به کارهای فرهنگی بپردازند، تصریح کرد: حضور دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی امری لازم است تا علاوه بر تقویت سطوح علمی، توانمندی‌های و داشته‌های خود را ارتقاء بخشند و براساس همین داشته‌ها وارد جامعه شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ایلام دارای 42 انجمن علمی، 8 کانون فرهنگی هنری، 4 کانون مذهبی و هیئت مذهبی است، افزود: یکی از واحدهای فعال دانشگاه، اتاق نشریات است که 31 درخواست دانشجویی در آن مصوب شده است و در سال 94 تعداد 29 نشریه با موضوعات مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی منتشر شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه ایلام خاطر نشان کرد: هر ساله جشنواره حرکت و رویش در سطح دانشگاه برگزار می‌شود که جشنواره حرکت در سطح دانشگاهی و ملی انجام شد که سال گذشته 2 دانشجوی شرکت کننده در جشنواره در مرحله ملی از سوی وزارت علوم مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های آسیب‌شناسی با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه به صورت متوالی برگزار شد که تعداد این کارگاه‌ها در سال گذشته به 30 مورد رسیده است.

دکتر شیرخانی به شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: از سوی وزارت، دبیری شورا به دانشگاه ایلام داده شده و در این شورا برنامه‌های خاصی که مدنظر معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها است مطرح می‌شود و پس از تحلیل و بررسی و تصویب از سوی شورا در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اجرا می‌شود. از جمله برنامه‌های شاخص دانشگاه در سال گذشته می‌توان به برنامه‌های اجرایی اربعین حسینی، مناظره کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، راهیان نور و مناظره دانشجویی با مسئولیت جهاددانشگاهی اشاره کرد.وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخص دانشگاه ایلام به عنوان دبیر ستاد راهیان نور در سال گذشته اعزام 250 دانشجو به مناطق عملیاتی بوده است که تعداد دانشجویان دانشگاه ایلام در سفرهای راهیان نور به جنوب کشور 250 نفر بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه ایلام به 36 مورد سخنرانی، کرسی آزاداندیشی و تریبون آزاد اشاره کرد و گفت: متولی این برنامه‌ها تشکل‌، انجمن و کانون‌ها هستند که در  سال تحصیلی 95-94 کارگاه علمی توسط انجمن‌ها در سطح دانشگاه اجرا شده است.

وی افزود: برای اینکه دانشجویان با شور و نشاط در برنامه‌های مختلف مشارکت داشته باشند اجرای برنامه‌ها را بر عهده‌ی خود آنان می‌گذاریم با توجه به بازتابی که برنامه‌ها دارند ملاک کار قرار می‌گیرند تا علاقمندی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد و در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های بعدی مدنظر قرار گیرد.

دکترشیرخانی با بیان اینکه دانشجو در کنار علم آموزی به برنامه‌های فرهنگی توجه ویژه داشته باشد، گفت: دانشجو علاوه بر تولید علم باید به دنبال تولید فکر در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد و به نحوی علم را با فکرآفرینی آمیخته کند وحاصل چنین عملکردی تربیت دانشجویانی با مهارت است.

انتخابات تشکل‌هاي دانشجويي 25 ارديبهشت ماه برگزار مي شود