شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر مهدی‌زاده، معاون پژوهش و فناوری: منابع آب‌وخاک توان آزمون‌ و خطا ندارند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام گفت: منابع آب‌وخاک دیگر توان آزمون‌و خطا ندارند و باید به دنبال بهره‌برداری کارشناسانه از آنان بود.

دکتر حسین مهدی‌زاده، در حاشیه مراسم انعقاد  تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه ایلام و سازمان جهاد کشاورزی استان در سخنانی  اظهار داشت: مرز مهران و پتانسیل‌های آن می‌تواند به‌خوبی به توسعه استان کمک کند اما این مهم باید با برنامه‌ریزی درست صورت گیرد.

وی بابیان اینکه استان ایلام درزمینه? کشاورزی ظرفیت بسیار بالایی دارد، افزود: باید از ظرفیت مرز مهران برای صادرات بهره برد و چرخ توسعه استان را به حرکت درآورد که قطعاً در پی آن اشتغال‌زایی خوبی به وجود می‌آید.

دکتر مهدی‌زاده با تأکید بر اینکه دانشگاه ایلام ظرفیت خوبی برای کمک به حوزه کشاورزی برای بهره‌برداری بیشتر دارد، تصریح کرد: اگر دانشگاه و سازمان‌ها دست‌به‌دست هم دهند قطعاً استان مسیر توسعه را با شدت بیشتری در پیش می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود : در استان ایلام تبدیل علم به ثروت مغفول مانده است در حالی که در بخش کشاورزی  می‌توان به آن جامه‌ی  عمل پوشاند، وی بابیان اینکه توسعه بخش کشاورزی در ایلام به معنای واقعی می‌تواند در محرومت زدایی استان کمک کند، افزود: باید صنایع تبدلی در بخش کشاورزی موردتوجه قرار گیرد.

دکتر مهدی زاد با تأکید بر اینکه منابع آب خاک در وضعیت خوبی نیستند و اگر مدیریت درست صورت نگیرد قطعاً در آینده دچار چالش جدی خواهیم شد، گفت: منابع آب‌وخاک دیگر توان آزمون‌وخطا را ندارد و باید با کار کارشناسی و علمی از آن بهره درست برد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تصریح کرد: ماموریت در حوزه کشاورزی و دامپروری در دانشگاه ایلام از اولویت‌ها کاری ماست و توسعه این بخش در این دانشگاه همچنان ادامه دارد و زمینه‌های بسیار خوبی در دانشگاه و جهاد کشاورزی برای همکاری وجود دارد که باید به ‌صورت جدی به آن توجه شود.

دکتر مهدي‌زاده، معاون پژوهش و فناوري: منابع آب‌وخاک توان آزمون‌ و خطا ندارند