شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه ایلام و دانشگاه فنی وسطی عراق

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، در پی سفر  دکتر ماجد حمید مجید، رئیس دانشگاه فنی وسطی و دکتر فرحان بنیه، رئیس انستیتو فنی کوت به استان ایلام  تفاهم نامه‌ای  در هشت بند به امضای دکتر محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام و دکتر ماجد حمید مجید رئیس دانشگاه التقنیه الوسطی عراق رسید.
رئیس دانشگاه ایلام در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه در سخنانی بیان داشت: تبادل دانشجو و کارمند، انجام پژوهش‌های مشترک و ایجاد فرصت‌ها و امکانات مناسب و همچنین تنظیم مجموعه ای از موضوعات و زمینه‌های همکاری که دو طرف خواهان آن هستند از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
دکتر محمد علی‌اکبری اظهار کرد: این تفاهم در راستای تحقق خواسته های متقابل به عنوان چارچوبی برای همکاری در تمامی زمینه های علمی و فرهنگی بین دو دانشگاه به امضا رسیده است.
وی تاکید کرد: بر اساس این تفاهم نامه دو طرف موظفند برای انجام پژوهش‌های علمی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های مشترک علمی پشتیبانی مالی لازم را انجام دهند.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: رونق بخشی و ایجاد زمینه‌های مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی، تبادل دانشجو در طول دوره تحصیل و یا به منظور تحقیق، تبادل دعوت نامه برای استادان دو دانشگاه به منظور شرکت در کنفرانس‌ها و سمینار‌ها، تلاش برای تبادل اطلاعات در همه زمینه‌های مورد علاقه دوطرف، مبادله استاد و پژوهشگر به منظور مطالعه و پژوهش و تبادل موضوعات و منابع دانشگاهی به منظور بهره برداری متقابل از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
دکتر علی‌اکبری افزود: دامپروری و دامپزشکی، مهندسی محیط زیست شامل آب، خاک، بیابان زدایی، گرد و غبار و سایر موارد تاثیرگذار بر اقلیم، برگزاری دوره های تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و تهیه برنامه ها و تعیین سرفصل‌های درسی مشترک از جمله زمینه های همکاری مشترک دو طرف است که در تفاهم نامه درج شده است.
وی تاکید کرد: دو طرف باید به منظور فراهم کردن شرایط و ارائه راهکارهای عملی برای اجرایی شدن این تفاهم نامه کمیته ای مشترک شامل دو نفر از هر دانشگاه را تعیین کنند و این کمیته نیز باید در مدت شش ماه از تاریخ امضای تفاهم نامه نتایج فعالیت های خود را اعلام کنند.
وی یادآور شد: مفاد این تفاهم نامه که به دو زبان عربی و فارسی تهیه شده است از تاریخ امضای دو طرف قابلیت اجرا دارد و تا چهار سال معتبر است و پس از این مدت نیز قابل تمدید خواهد بود.

برای نخستین بار دانشگاه در تمام رشته ها در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای سال تحصیلی آینده ( 96 - 95) دانشجوی خارجی پذیرش می کند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم دکتر علی‌اکبری نماد دانشگاه ایلام را به دکتر ماجد حمید مجید رئیس دانشگاه التقنیه الوسطی اهدا نمود.

امضاي تفاهم نامه همکاري ميان دانشگاه ايلام و دانشگاه فني وسطي عراق امضاي تفاهم نامه همکاري ميان دانشگاه ايلام و دانشگاه فني وسطي عراق امضاي تفاهم نامه همکاري ميان دانشگاه ايلام و دانشگاه فني وسطي عراق