شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی‌اکبری: پذیرش دانشجویان خارجی محدود به کشورعراق نیست

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده دانشجوی خارجی پذیرش می شود، تاکید کرد: پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه محدود به کشور عراق نیست.

دکتر محمد علی‌اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای نخستین بار این دانشگاه در تمام رشته ها در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای سال تحصیلی آینده دانشجوی خارجی پذیرش می کند و علاقه مندان می توانند تا 15 اردیبهشت امسال برای ثبت نام به سایت دانشگاه ایلام مراجعه کنند.
وی یادآور شد: پذیرش دانشجویان به دو صورت انفرادی و گروهی امکانپذیر است اما علاقمند هستیم به منظور ارائه خدمات بهتر، دانشجویان به صورت گروهی پذیرش شوند.
رئیس دانشگاه ایلام به بازدیدهای دو طرفه بین روسا و مسئولان دانشگاه های ایلام و التقنیه الوسطی عراق اشاره کرد و گفت: در بازدید از دانشگاه وسطی عراق رشته های تحصیلی مورد نیاز و دیگر نیازمندی های استان واسط و استان های همجوار ایلام در کشور عراق شناسایی شده است.
دکتر علی‌اکبری افزود: دانشگاه التقنیه الوسطی عراق فنی و حرفه ای است و در سفر دو روزه مسئولان این دانشگاه در روزهای گذشته، امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و کمک آموزشی دانشکده های فنی مهندسی، نفت و گاز، کشاورزی و دامپروری مورد بازدید قرار گرفت.
وی با بیان اینکه امکانات دانشگاه ایلام مورد توجه مسئولان دانشگاه التقنیه الوسطی عراق قرار گرفت، اظهار کرد: در این بازدیدها ماجد حمید مجید رئیس این دانشگاه پیشنهاد برگزاری دوره های مشترک آموزشی را نیز ارائه کردند.
وی ادامه داد: همچنین پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک، توافق شد یک گروه کاری در عالی ترین سطح پس از رئیس دانشگاه شامل معاونان و مدیران کل روابط بین الملل دو دانشگاه به منظور پیگیری اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه تشکیل شود.
رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: در صورت موافق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دفتر دانشگاه ایلام در دانشگاه های کوت مرکز استان واسط عراق راه اندازی خواهد شد.
دکترعلی‌اکبری گفت: پیش نیاز پذیرش دانشجویان عراقی در دانشگاه ایلام موافقت و مجوز وزارت علوم دو کشور ایران و عراق است که خوشبختانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان این مجوز را صادر کرده است و مجوز وزارت علوم عراق در زمینه گنجاندن دانشگاه ایلام در لیست دانشگاه های قابل قبول نیز در دست اقدام است.
وی تاکید کرد: استان ایلام بدلیل نزدیکی به عراق، وجود شباهت های فرهنگی، قومی و زبانی متعدد، پیش بینی شهریه های رقابتی در دانشگاه و همچنین امکانات آموزشی و پژوهشی مناسب در این دانشگاه قابلیت و ظرفیت لازم برای جذب دانشجویان عراقی را دارد.
وی تصریح کرد: دیپلماسی علمی یکی از بهترین شکل های دوستی بین ملتها است و دانشگاهیان در زمینه نزدیکی و برقراری صلح و دوستی بین ملتها نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.
 

دکتر علي‌اکبري: پذيرش دانشجويان خارجي محدود به كشورعراق نيست