شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تذکر مجدد نکاتی در خصوص باج افزارها

با توجه به آلوده شدن تعدادی از دستگاههای دانشگاه به باج افزار که موجب کدشدن بسیاری از فایلهای این دستگاهها شده است، لازم است تا مجدداً نکات ذیل را یادآور شویم:


1- در صورت دریافت پست الکترونیک ناشناس، آنرا باز ننماید و در صورت بازنمودن به هیچ وجه فایلهای الحاقی (Attachment) را دریافت نکنید.
2- در حال حاضر، اکثر آنتی ویروسها فایلهای باج افزار تازه منتشر شده را به عنوان مخرب تشخیص نمی دهند.
3- اگر پست الکترونیکی جعلی که به ظاهر از سوی دامنه دانشگاه ایلام (مثال: office@ilam.ac.ir با melisia@ilam.ac.ir) ارسال شده است را دریافت نمودید؛ به هیچ عنوان فایلهای پیوست را دریافت نکنید.
4- یکی از فرمتهای رایجی که در حال حاضر، باج افزارها برای ارسال از طریق پست الکترونیک استفاده می کنند؛ فرمت docm است که فایل word آلوده به کدهای مخرب است.
5- حتی اگر ایمیلی را به‌ظاهر، از دوستتان نیز دریافت کردید که فایلی به آن پیوست شده، تا قبل از اطمینان از این‌که ایمیل مربوطه به‌درستی و از طرف فرد مورد نظر ارسال شده،  آن را باز نکرده و فایل ضمیمه‌اش را دانلود نکنید.
6- اگر آنتی ویروس بر روی دستگاه شما نصب نیست، از اتصال فلش به آن خودداری فرمایید.
7- در زمان اتصال رایانه به اینترنت، آنرا در دسترس هیچ فردی قرار ندهید.
8- نشانه اصلی آلوده شدن دستگاه شما به باج افزار، از دسترس خارج شدن یکباره تعداد زیادی از فایلهای رایانه است.
9- در صورتی که در دسترسی به تعداد زیادی از فایلهای رایانه خود با مشکل مواجه شده اید، در اولین فرصت، مراتب را از طریق سامانه پشتیبانی دانشگاه اطلاع دهید.
10- به صورت دوره ای از فایلهای ضروری دستگاه خود، نسخه پشتیبان مناسب تهیه نمایید. (انتقال به هارد و وسیله های ذخیره سازی جانبی)

آخرین خبرهای مربوط به باج افزارها را در سایت مرکز رایانه دانشگاه به آدرس ITC.ilam.ac.ir مطالعه نمایید.

تذکر مجدد نکاتي در خصوص باج افزارها