شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره): برجام یک دستاورد بزرگ بود/ دانشجو باید سیاسی باشد

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: برجام و توافق هسته‌ای یک دستاورد بزرگ بود چون نفس مذاکره با ابرقدرت‌ها سر یک میز با ایران نشان از اقتدار ما دارد و این بزرگ‌ترین پیروزی ما بود و تنها کشوری که در مقابل زبان تهدید استکبار خصوصاً آمریکا نرمشی نشان نداده است ایران است.

به گزارش خبرنگارروابط عمومی و بنقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی‌لطفی» در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خطّ امام (ره) دانشگاه ایلام با تبریک دهه ولایت، اظهار کرد: قطعاً یکی از اهداف بسیار مهم و راهبردی انقلاب، تحقق آرمان‌های امام و رهبری است و دانشگاه یکی از عرصه‌های مهم تحقق این آرمان‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه همواره رکن مهمی‌ در تحقق اهداف انقلاب در عرصه‌ی اقتصاد، سیاست، فرهنگ و از همه مهم‌تر پیشرفت‌های علمی بوده است، تصریح کرد: امروز برای کشور ما دانشگاه یک جریان بسیار مهم است و عصبانیت نظام سلطه و در رأس آن آمریکا، بیشتر برای این است که امروز ایران در عرصه‌های علمی قله‌های رفیعی را فتح کرده است.

 نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام بابیان اینکه دانش هسته‌ای نماد عزت و اقتدار جمهوری‌اسلامی‌ و یکی از دستاوردهای بزرگ دانشجویان و دانشگاهیان ما است، تصریح کرد: نخبگان دانشگاهی دانشی را که تنها در انحصار نظام سلطه بود برای مردم ایران به ارمغان اما آن‌ها هیچ‌وقت حاضر نیستند که یک رقیب را در کنار مرزهای خودشان مجهز به انرژی صلح‌آمیز دانش هسته‌ای داشته باشند.

 لطفی تأکید کرد: آنچه مهم است و باید به آن توجه کرد این‌که دانشگاه همان‌طور که عرصه‌ی تلاش‌های بی‌وقفه‌ی علمی است و بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری باید از قطار علم عقب نماند بلکه زودتر و سریع‌تر از آن جلو بیفتد اما مسئله‌ی مهم این است که بصیرت سیاسی لازمه‌ی کار یک دانشجوی متعهد است که بداند در جهان چه می‌گذرد. دشمنان را درست بشناسد و پایگاه نظام و انقلاب را هم تشخیص بدهد و بر اساس ان هم جلو برود.

وی با بیان اینکه دشمن تصمیم دارد که دانشگاه را از نظام جدا کند، اظهار کرد: دانشگاه از شروع انقلاب در سال‌های 42، همیشه پرچم‌دار استقلال سیاسی کشور بوده و در انقلاب اسلامی هم وقتی امام آمد و پرچم رهبری انقلاب ر به دست گرفت و در دوران دفاع مقدس تعداد زیادی دانشجوی شهید داریم و بعد از جنگ و در عرصه‌های علمی باز دانشگاهیان این عرصه را هم خوب اداره کردند. ما هرچه داریم در عرصه‌های علمی دستاورد همین عزیزانی است که شب و روز تلاش می‌کنند.

امام‌جمعه ایلام از شهید شهریاری، رضایی‌نژاد و دیگر شهدای هسته‌ای به‌عنوان الگو برای جامعه‌ی نخبه‌ی دانشگاهی یادکرد و گفت: ما ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه و دانشجویان را وظیفه‌ی خود میدانیم و در اهمیت دیدار و بحث در میان دانشجویان همین کافی ست که ببینیم رهبری در ماه رمضان پنج ساعت مداوم در میان دانشجویان حضور می‌یابند و صمیمانه صحبت می‌کنند و معتقدیم که دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاسی بودن با حیله‌ها و فریب‌ها و سیاست‌بازی‌های رایج متفاوت است و دانشجو باید در تمامی مسائل سیاستمدار باشد.

لطفی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید حامی دولت باشد چون دولت بخشی از نظام اسلامی است، تصریح کرد: اما نباید از انتقاد منصفانه نیز غافل شد و انتقاد نباید تخریبی باشد و به‌نحوی‌که به سمت مچ‌گیری رفت و خدمات را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: برجام و توافق هسته‌ای یک دستاورد بزرگ بود و نفس مذاکره با ابرقدرت‌ها سر یک میز با ایران نشان از اقتدار ما دارد و این بزرگ‌ترین پیروزی ما بود و تنها کشوری که در مقابل زبان تهدید استکبار خصوصاً آمریکا نرمشی نشان نداده است ایران است.

امام‌جمعه ایلام بر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های عاقلانه و حرکت بر مدار عقلانیت باعث شده هیچ‌گاه ایران در سیاست‌های حقه‌ی خود عقب‌نشینی نکند، تصریح کرد: اقتدار نظامی سیاسی و امنیتی ایران که باعث امنیت داخلی و خارجی و حتی در منطقه شده و افتخاراتی که در این مسیر به‌دست‌آمده باید برای نسل جوان و دانشجو بیان و تبیین شود.

لطفی با تأکید بر اینکه متأسفانه در بحث اقتصاد در کشور دچار ضعف هستیم، گفت: اگر در بحث اقتصاد مانند مقوله‌ی دفاعی عمل می‌شد شاید الآن وضعیت بسیار متفاوت بود و نسخه‌ی اقتصاد مقاومتی نیز برای درمان همین مشکلات با تکیه‌بر نگاه به داخل است و دانشگاهیان نیز در تحقق این سند راهبردی نقش چشم‌گیری دارند.

در ابتدای دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامرضا غیاثی» - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های ایلام با اشاره به سابقه‌ی تاریخی این تشکل ابراز امیدواری کرد این ارتباط بین تشکل‌های دانشجویی و دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان باهدف بصیرت‌افزایی دانشجویان بیشتر شود.

مهدی فیلی - دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خطّ امام (ره) دانشگاه ایلام در این دیدار گفت: انجمن اسلامی با فراهم آمدن فضا و زمینه‌ی فعالیت دانشجویی در دانشگاه‌ها در دولت محترم مجدداً پا به عرصه‌ی رقابت گذاشت و همواره انجمن‌های اسلامی و این شجره‌ی طیبه، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، نماد شریعت، مذهب و اسلام در دانشگاه‌ها بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شاخصه‌ی اصلی انجمن‌های اسلامی بازهم مذهبی بودن آن است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین ثمره و دستاورد انقلاب، جمهوری اسلامی بود. حاکمیت دین و شریعت همراه با حاکمیت رأی و نظر مردم و معتقدیم الگو شدنِ این انقلاب در منطقه، در دنیا، نیازمند عبور از مسیر اعتدال است. همان‌طور که فرمایش خداوند در قرآن هم هست که می‌فرمایند برای امت وسط شدن باید اعتدال پیشه کرد و نتیجه‌اش می‌شود «لتکونوا شهداء علی الناس.»

 دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) ادامه داد: نگاه ما به دولت تجلی بیان رهبری است و سفارش رهبری به تشکل‌های دانشجویی که در دو مورد فرمودند مسائل ملی را از ورای جناح‌بندی‌ها نگاه کنید و در وهله‌ی دوم حساسیت کافی و لازم داشته باشید نسبت به مسائل کشور. ما در بسیاری از مواقع اقدامات دولت را دانش‌بنیان و منطق‌محور می‌دانیم؛ اما هیچ‌وقت از روحیه‌ی مطالبه‌گری و انتقاد منصفانه کوتاه نیامدیم و با تریبون‌های آزاد، با روشن‌گری‌هایی که چه در دوران انتخابات و چه در روزهای دیگر در دانشگاه توسط انجمن اسلامی برگزار شد به رقابت در قانون‌مندی تأکیدداریم.

فیلی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تریبون‌های نماز جمعه برای گفتمان سازی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد، تصریح کرد: این تشکل دانشجویی در صورت صلاحدید نماینده ولی‌فقیه در استان آمادگی دارد در این عرصه نقش‌آفرینی کند.

«مسعود بیگی» – سخنگو و قائم‌مقام انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خطّ امام (ره) دانشگاه ایلام گفت: هم «انجمن اسلامی» و هم «پیرو خطّ امام» بودن بار سنگینی روی دوش ما گذاشته و وظیفه‌ی ما را دوچندان کرده است، ما هم در رابطه با خطّ امام تلاش کردیم که یک روشن‌سازی و یک تبیینی صورت بدیم که بیشتر شناخته بشود و هم ارتباط آن با جنبش اصیل اصلاح‌طلبی که برگرفته از قیام امام حسین (ع) هست حفظ کنیم و بتوانیم این پیوند ناگسستنی را به همگان نشان بدهیم و ثابت کنیم که اصلاح‌طلبی و خطّ امامی بودن، هیچ منافاتی با روشن‌اندیش بودن، روشن‌فکر بودن و حضور در فضای دانشگاهی ندارد.

 

نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان در ديدار با اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام(ره): برجام يک دستاورد بزرگ بود/ دانشجو بايد سياسي باشد نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان در ديدار با اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام(ره): برجام يک دستاورد بزرگ بود/ دانشجو بايد سياسي باشد نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان در ديدار با اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام(ره): برجام يک دستاورد بزرگ بود/ دانشجو بايد سياسي باشد