شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست رؤسا و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان‌های ایلام و خوزستان با محوریت اربعین حسینی برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، امروز دانشگاه ایلام میزبان نشست رؤسا و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان‌های ایلام و خوزستان با محوریت اربعین حسینی  بود این نشست با حضور دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام و دکتر فضل‌اله ایرجی کجوری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

رئیس دانشگاه ایلام: مرز بین‌الملی مهران مرز اول مورد استقبال زائران است

دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام بیان داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی بزرگترین و ناب ترین برنامه تبلیغی برای تشییع است.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه دروازه عتابات عالیات شدن افتخاری بزرگ بوده که نصیب مردم استان ایلام شده افزود: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی ناب ترین و مهمترین برنامه تبلیغی برای تشییع بوده و در این راه امام حسین (ع) هم یاریگر مردم می باشد و مردم این دیار از هیچ کوششی برای خدمات رسانی به زوار فرو گذار نخواهند کرد و دانشگاه های استان نیز همراه با مردم در این امر مهم هم قدم خواهند شد.

دکتر علی‌اکبری مرز بین المللی مهران را مهمترین مرز ترددی زوار عنوان و تصریح کرد: سال گذشته تلاش های زیادی صورت گرفت تا این مرز به انزوا برود اما با توجه به اینکه مرز بین المللی مهران نزدیکترین و امن ترین مرز زمینی برای ورود به عراق است به همین لحاظ مردم ایران اسلامی این مسیر را برای تردد انتخاب کردند.

وی  با برشمردن برنامه های استان برای اربعین حسینی اظهار داشت: سال های گذشته اقدامات مفیدی صورت گرفته اما امسال بدنبال منسجم تر کردن این برنامه ها بودیم و در این امر همه جامعه هدف دانشگاهی شامل دانشجویان، اساتید و کارکنان را به سوی این هدف سوق می دهیم.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: اقدامات دانشگاه ایلام در کنگره عظیم اربعین حسینی قابل تقدیر است

دکترفضل‌اله ایرجی کجوری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به حضور فعال دانشگاهیان در کنگره عظیم اربعین حسینی گفت: دانشگاه های کشور همیشه و در همه برنامه های فرهنگی و مذهبی جزء گروه های پیشرو بودند و در این موضوع مهم نیز  در ارائه خدمات پیشقدم هستند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت خادمین دانشگاهی اربعین ، اظهار داشت: در سال های گذشته بخصوص سال 94 اقدامات خوب و شایسته ای از سوی دانشگاه ها خاصه ایلام و خوزستان چه بصورت خودجوش و چه انسجام یافته شاهد بودیم و این اقدام آنها شایسته تقدیر می باشد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با برشمردن برنامه های خدماتی برای اربعین تصریح کرد: امسال ستاد دانشگاهی اربعین بدنبال یکپارچه نمودن خدمات به زوار بوده و برهمین اساس برنامه ریزی ها و سیاست هایی تدوین شده و به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

وی به اعزام کاروان های دانشجویی برای راهپیمایی اربعین اشاره و بیان داشت: امسال بدنبال این هستیم اعزام ها را منسجم تر کرده و از سویی برای جلوگیری از هرگونه حوادث حتی المقدور این اعزام ها بصورت گروهی و کاروانی باشد.

وی از اعزام بیش از 100 هزار نفر دانشجو به این کنگره خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی ما از ثبت نام ها چیزی در حدود 100 هزار نفر بوده اما اگر تعداد بیشتری نیز ثبت نام کنند برای اعزام محدودیتی نداریم و تا هر سقفی می توانیم برای آنها برنامه ریزی کنیم.

نشست رؤسا و معاونان فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هاي استان‌هاي ايلام و خوزستان با محوريت اربعين حسيني  برگزار شد نشست رؤسا و معاونان فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هاي استان‌هاي ايلام و خوزستان با محوريت اربعين حسيني  برگزار شد نشست رؤسا و معاونان فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هاي استان‌هاي ايلام و خوزستان با محوريت اربعين حسيني  برگزار شد نشست رؤسا و معاونان فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هاي استان‌هاي ايلام و خوزستان با محوريت اربعين حسيني  برگزار شد