شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری اردوی مشهد مقدس ویژه دانشجویان دختر دانشگاه

اردوی زیارتی مشهد مقدس با حضور 135 نفر از دانشجویان دختر به مدت هفت شبانه روز از تاریخ 28 دیماه لغایت 4 بهمن ماه توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار گردید.

این اردو با مراسم بدرقه رسمی با حضور دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر امامی پور مدیر کل فرهنگی و اجتماعی در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار گردید که در این مراسم دکتر شیرخانی با اشاره به اینکه با پیگیری های مدیریت دانشگاه، اولین اردوی زیارتی مشهد مقدس بعد از سال‌ها در حال انجام است بیان داشت: هدف از برگزاری این اردوی زیارتی ایجاد نشاط فکری و معنوی برای دانشجویان و زیارت بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است که با هماهنگی های انجام شده با معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برنامه هایی برای دانشجویان پیش بینی شده که میتوان به برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگی، بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی و همچنین برنامه های تفریحی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر هاشمی که سخنران این مراسم بود نکات لازم را در خصوص آداب زیارت و فضیلت زیارت حضرت رضا(ع) بیان نمود و از دانشجویان خواست تا از این سفر معنوی حداکثر استفاده را ببرند.

سپس مراسم بدرقه دانشجویان و رد شدن آنها از زیر قرآن کریم انجام و دانشجویان راهی این سفر معنوی شدند.

دانشجویان در روز دوم سفر خود با حضور در مسجد مقدس جمکران، موسسه فرهنگی یاوران مهدی و حضور در حرم حضرت معصومه در قم به زیارت پرداختند و در روز سوم وارد شهر مشهد مقدس و هتل گلستان شدند ه در این روز پس از استراحت و راس ساعت 16 با حضور آقای حسن زاده ذاکر حرم رضوی مراسم ورود به حرم را در صحن رضوی برگزار و پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در صحن دارالهدایه مورد استقبال رسمی تعدادی از خادمین حرم رضوی قرار گرفته و هدایایی را از این خادمین دریافت نمودند و سپس دانشجویان در دعای پرفیض کمیل شرکت نمودند و روز سوم خود را پایان دادند.

دانشجویان دختر دانشگاه در روز چهارم سفر خود در برنامه فرهنگی بازدید از فرهنگسرای زیارت که در پارک وحدت برگزار می شد از صبح شرکت نموده و سپس برای سرو ناهاری که در مهمانسرای حرم تدارک دیده شد و شرکت در نماز جمعه راهی حرم رضوی شدند که این برنامه های با استقبال بی نظیر و تمجید دانشجویان برگزار شد. سپس دانشجویان در برنامه های فرهنگی حرم از جمله حلقه های معرفت شرکت نمودند.

دانشجویان در روز پنجم سفر خود ضمن بازدید از موزه حرم در صبح به مدت 3 ساعت و شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر برنامه عصر خود را برای خرید و حضور در بازارهای رضوی سپری کردند و سپس در برنامه پرسش و پاسخ ونشست صمیمانه که با حضور دکتر امامی پور مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سالن اجتماعات هتل به مدت دو ساعت برگزار شد حضور یافتند.

در  روز ششم سفر دانشجویان برای اقامه نماز صبح در حرم حضور یافتند و سپس در مراسم وداعی که در صحن دارالهدایه با حضور آقای احمدی از ذاکرین حرم رضوی برگزار شد شرکت و برای برگشت آماده حرکت شدند.

دانشجویان در روز ششم و در مسیر بازگشت با حضور در قدمگاه امام رضا در شهر نیشابور از این برنامه تفریحی و فرهنگی استفاده نموده و سپس با حضور در حرم حضرت امام خمینی(ره) با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید بیعت نموده و با قرائت فاتحه بر روی مزار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب  و امام و رهبری یاد این مجاهد را زنده نگه داشتند.

لازم به ذکر است پخش فیلم های سینمایی، قرائت زیارت عاشورا، دعای توسل، زیارت امام رضا، معرفی کتب دفاع مقدس از جمله برنامه های برگزار شده در اتوبوس در مسیرهای رفت و برگشت برای دانشجویان بوده و همچنین شرکت در نمازهای صبح حرم رضوی،شرکت برنامه های فرهنگی حرم از برنامه های مشهد مقدس برای دانشجویان بود. و همچنین کلیه غذاهای سرو شده با هماهنگی های بعمل آمده از آستان قدس رضوی فراهم شد.

 

برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه