شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: استاد تک ساحتی برای دنیای امروز جوابگو نیست

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: استاد تک ساحتی برای دنیای امروز و با توجه به جایگاه، نقش و انتظاری که از دانشگاه ها و اساتید وجود دارد، جوابگو نیست.

 به گزارش روابط عمومی، مراسم اختتامیه هشتمین دور طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه، عصر دیروز با حضور دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، دکتر نعمتی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر عباسی، مدیر اجرایی نهاد نمایندگی و مدرس و اساتید حاضر در طرح، در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

  در این مراسم، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، با تشکر از مدرسین و اساتید شرکت کننده در این دوره و مجموعه عوامل برگزاری طرح، بیان داشت: دانشگاه گرانیگاه علمی و فرهنگی جامعه است و برای همین یک نهاد چند ساحتی است که باید در عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و هنری حضور داشته باشد و بهطبع آن استاد هم بعنوان یکی از ارکان اصلی دانشکاه باید چند ساحتی باشد و بر فعالیت در عرصه های مختلف اهتمام داشته باشد تا بتواند در روند توسعه جامعه تأثیرگذار باشد.

 رئیس دانشگاه، افزود: در همین راستا مردم از اساتید دانشگاه ها، انتظار ویژه ای دارند و اساتید باید بتوانند الگویی مناسب در زمینه های علمی، فرهنگی و اخلاقی برای افراد جامعه باشند.

  دکتر علی اکبری، لازمه رسیدن به این جایگاه را یادگیری عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به جایگاه دانشگاه و اساتید در سطح جامعه و انتظارات موجود، دانشگاه باید علاوه بر نقش یاددهندگی، سازمان یادگیرنده هم باشد و همچنین اساتید در هر مرتبه ای علاوه بر اینکه نقش یاددهند دارند به مقوله یادگیری در زمینه های مختلف توجه ویژه ای داشته باشند.

 استاد تمام دانشگاه، تأکید کرد: استاد تک ساحتی برای دنیای امروز و با توجه به جایگاه، نقش و انتظاری که از دانشگاه ها و اساتید وجود دارد، جوابگو نیست و باید با هم افزایی و یادگیری در موضوعات مختلف باید به انتظارات موجود جامعه عمل بپوشاند.

 رئیس دانشگاه، افزود: در همین راستا به موضوعلات دینی و معنوی به شکل جدیدش بپردازیم و بانی ارتباط و همبستگی علم و دین باشیم.

 در این مراسم دکتر نعمتی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، بیان داشت: طرح ضیافت اندیشه اساتید با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت آموزش و تحصیللات تکمیلی دانشگاه، طرح خوبی است که در سالیان گذشته استارت آن زده شده و در چند سال اخیر بیشتر با محوریت توانمند سازی اساتید دانشگاه برگزار می گردد و در همین راستا هشتمین دور این طرح امسال برگزار گردید.

 معاون آموزش و تحصیلت تکمیلی دانشگاه، تأکید کرد: اساتید دانشگاه وظیفه سنگینی نسبت به جامعه بر عهده دارند و برای اینکه بتوانند نقش خود را به خوبی انجام دهند باید به مقوله یادگیری توجه جدی نمایند.

 دکتر نعمتی، تأکید کرد: متاسفانه در زمینه آموزش و پژوهش در دانشگاه ها، اخلاق به فراموشی سپرده شد و  برای همین باید به این مقوله اهمیت داده شود و از جمله در طرح ضیافت اندیشه به آن پرداخته شود و خوشبختانه در این دوره به این مهم پرداخته شد.

در این مراسم همچنین دکتر شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی، در سخنان کوتاهی  ضمن تشکر از مجموعه عوامل برکزاری طرح ضیافت، ابراز امیدواری کرد. این طرح در سال های آینده بهتر برگزار شود.

رئيس دانشگاه: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز جوابگو نيست رئيس دانشگاه: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز جوابگو نيست رئيس دانشگاه: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز جوابگو نيست رئيس دانشگاه: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز جوابگو نيست رئيس دانشگاه: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز جوابگو نيست رئيس دانشگاه: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز جوابگو نيست رئيس دانشگاه: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز جوابگو نيست