شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری‌ علمی و پژوهشی مابین دانشگاه ایلام و پژوهشکده هواشناسی آب

تفاهم‌ نامه همکاری‌ علمی و پژوهشی مابین دانشگاه ایلام وپژوهشکده هواشناسی آب به منظور توسعه پژوهش ‌های کاربردی در زمینه مطالعات هواشناسی و خصوصاً رفع مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوا در استان ایلام منعقد شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با پیگیری های معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام ، تفاهم نامه علمی و پژوهشی ما بین دانشگاه ایلام و پژوهشکده هواشناسی آب ، با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ، دکتر ملکی سرپرست پژوهشکده ، دکتر مهدی زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ، مهندس شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی ایلام و دکتر صیدی مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه به منظور توسعه پژوهشهای کاربردی در زمینه مسائل هواشناسی و آبشناسی خصوصاً چالش جهانی تغییر اقلیم در تاریخ 24/4/97 در محل سالن جلسات حوزه ریاست منعقد گردید.

در این نشست ابتدا دکتر مهدی زاده ضمن بیان اهمیت همکاری و لزوم توجه به مسائل هواشناسی و کشاورزی زمینه های مختلف همکاری را تشریح و بر ارتباط بیشتر دو مجموعه تأکید نمودند . در ادامه مهندس شیخ الملوکی راجع به تغییرات اقلیمی ، گرمایش جهانی و پیامدهای آن مطالبی را ذکر و در خصوص همکاری بیشتر دانشگاه و اداره کل هواشناسی استان در چارچوب ضوابط و مقررات اعلام آمادگی کردند. پس از آن دکتر ملکی گزارش مختصری از ضرورت شکل گیری پژوهشکده و اقدامات انجام شده در این خصوص بیان نمودند . در ادامه این نشست دکتر علی  ‌اکبری، رئیس دانشگاه، به ضرورت حساسیت موضوع هواشناسی پرداخت و بیان کرد: نظر به شکل گیری تحولات اقلیمی گسترده در سطح کشور در سال های اخیر و با توجه به اینکه راهکارهای سنتی دیگر جواب نمی دهد، باید حساسیت ها در جامعه را نسبت به این موضوع بالا برد، تا از خسارت های وارده کاسته شود و همچنین اطلاعات لازم در اختیار مدیران و تصمیم گیران قرار گیرد، تا در مذاکرات و رایزنی ها از آن استفاده نمایند.

  رئیس دانشگاه، افزود: ما نسبت به استان حساسیت داریم و احساس وظیفه می کنیم و برای همین با تعامل و همکاری مشترک و با همراهی دیگر سازمان ها و نهادها، می توانیم جایگاه استان را در سطح کشور ارتقاء دهیم  و  دانشگاه ایلام با توجه به ظرفیت علمی که دارد می تواند در این روند تأثیرگذار باشد.

در پایان تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای دکتر علی اکبری و دکتر ملکی رسید.

انعقاد تفاهم‌ نامه همکاري‌ علمي و پژوهشي مابين دانشگاه ايلام و پژوهشکده هواشناسي آب انعقاد تفاهم‌ نامه همکاري‌ علمي و پژوهشي مابين دانشگاه ايلام و پژوهشکده هواشناسي آب انعقاد تفاهم‌ نامه همکاري‌ علمي و پژوهشي مابين دانشگاه ايلام و پژوهشکده هواشناسي آب انعقاد تفاهم‌ نامه همکاري‌ علمي و پژوهشي مابين دانشگاه ايلام و پژوهشکده هواشناسي آب انعقاد تفاهم‌ نامه همکاري‌ علمي و پژوهشي مابين دانشگاه ايلام و پژوهشکده هواشناسي آب انعقاد تفاهم‌ نامه همکاري‌ علمي و پژوهشي مابين دانشگاه ايلام و پژوهشکده هواشناسي آب