شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مالزی افق جدید برنامه های بین المللی شدن دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه در سفر به کشور مالزی از سه دانشگاه پوترا UPM، دانشگاه فن آوری UTM و  دانشگاه ملی UKM دیدار کرد  و زمینه توسعه همکاری های مشترک فراهم گردید.

  به گزارش روابط عمومی، در راستای استمرار بین المللی شدن دانشگاه ایلام، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام به همراه دکتر یاری، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دکتر باقری، مشاور رئیس و مدیر دفتر حقوقی دانشگاه (که قبلاً برای انجام فرصت مطالعاتی در این کشور حضور داشتند) در روزهای دوشنبه تا پنج شنبه، چهارم الی هشتم شهریور به کشور مالزی سفر کرده و زمینه های مشترک همکاری را با سه دانشگاه معتبر این کشور مورد پی گیری قرار دادند.

  در این سفر چهار روزه ابتدا دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه با آقای دکتر فریدون، رایزن علمی ایران در جنوب شرقی آسیا دیدار نمود و درباره توسعه همکاری های مشترک با سه دانشگاه برتر کشور مالزی شامل: دانشگاه پوترا UPM، دانشگاه فن آوری UTM و  دانشگاه  ملی UKM  به بحث و تبادل نظر پرداختند و هماهنگی لازم جهت تنظیم نقشه راه ارتباط با دانشگاه های مالزی صورت گرفت.

  در ادامه رئیس دانشگاه در ضیافت نهار کاری رئیس دانشگاه  ملی UKM  که از دانشگاه های معتبر مالزی و دارای  رنکینگ 182 جهانی است و از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ایده آل و پژوهشگاه های مجهز و فعال بهره مند است،  حضور یافتند و زمینه های مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقاتی را مورد بررسی قرار دادند و در پایان یک تفاهم نامه و دو موافقت نامه در زمینه تبادل استاد و دانشجو به امضای طرفین رسید.

  بر اساس مفاد تفاهم نامه و موافقت نامه های فوق الذکر، اولین دانشجوی دکتری حقوق دانشگاه UKM  جهت گذراندن دوره فرصت مطالعاتی و تکمیل رساله دکتری خود، در پاییز سال جاری به دانشگاه ایلام اعزام خواهد شد. همچنین عضویت یکی از اساتید دانشگاه ایلام در انجام پروژه های تحقیقاتی با دانشگاه UKM و با اعتبار آن دانشگاه بعنوان اولین قرارداد بین المللی دانشگاه ایلام مورد موافقت قرار گرفت.

  در ادامه این سفر، دکتر علی اکبری به دعوت رئیس دانشگاه پوترا UPM در جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه و رئیس و معاونین دانشکده جنگل آن دانشگاه بعنوان رابط حضور یافتند. تبادل نظر در مورد زمینه های مشترک تحقیقاتی ایران و مالزی و امضای تفاهم نامه و موافقت نامه تبادل استاد و دانشجو از جمله برنامه های این نشست بود.

  دانشگاه پوتراUPM  از جمله دانشگاه های معتبر مالزی است که دارای رنکینگ 36 آسیایی و 286 جهانی در سال 2018 بوده و ظرفیت های بی نظیری برای انجام پروژه های مشترک بین دانشگاه ایلام و این دانشگاه فراهم است.

  در این سفر همچنین رایزنی های لازم جهت برقراری روابط با دانشگاه فن آوری UTM بعنوان یکی از مراکز معتبر علمی و پژوهشی کشور مالزی بویژه در زمینه ی فنی و مهندسی صورت گرفت و مقرر گردید مدیریت روابط بین الملل دو دانشگاه، زمینه های مشترک همکاری را مورد بررسی و پی گیری قرار داده تا امضای تفاهم نامه مشترک با این دانشگاه نیز نهایی گردد.

مالزي افق جديد برنامه هاي بين المللي شدن دانشگاه ايلام مالزي افق جديد برنامه هاي بين المللي شدن دانشگاه ايلام مالزي افق جديد برنامه هاي بين المللي شدن دانشگاه ايلام