شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری کارگاه مقابله با تهدیدات سایبری در حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه

 کارگاه مقابله با تهدیدات سایبری در حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه، با هدف ارائه راهکار در خصوص مقابله با شایع ترین تهدیدات در فضای سایبری کشور در دانشگاه برگزار گردید.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ادامه سلسله نشست های آشنایی با امنیت، مرکز تخصصی آپا دانشگاه با همکاری کمیته پدافند غیرعامل استانداری ایلام و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اقدام به برگزاری «کارگاه مقابله با تهدیدات سایبری در حوزه پدافند غیرعامل» در دانشگاه نمود.

    در این کارگاه که مورد استقبال مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان ها و ادارات دولتی استان ایلام واقع شد، دانشجویان و برخی از شرکت های خصوصی استان نیز شرکت نمودند.

   جناب آقای دکتر میهن دوست، مدرس این کارگاه پس از معرفی برخی از شایع ترین تهدیدات در فضای سایبری کشور، به ارائه راهکار در خصوص مقابله با این تهدیدات پرداخت.

    با توجه به اهمیت موضوع باج افزارها، در قسمتی از این کارگاه پس از معرفی روش کار و برخی از باج افزارهای مطرح، نکات امنیتی مرتبط با این موضوع و روشهای مقابله با آن بررسی شد.

    شبکه های مجازی، فیشینگ، مهندسی اجتماعی، ضرورت استفاده از دیتاسنتر داخلی، روشهای حفاظت از اطلاعات، دانش افزایی و اطلاع از مخاطرات شایع در فضای سایبری از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه بود.

 

برگزاري کارگاه مقابله با تهديدات سايبري در حوزه پدافند غيرعامل  در دانشگاه