شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: نهادینه شدن فرهنگ گفت ‌و ‌گو در جامعه بهانه را از معاندان خواهد گرفت

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: نهادینه شدن فرهنگ گفت ‌و ‌گو در جامعه، بهانه را از معاندان خواهد گرفت و زمینه توسعه و اتحاد مستحکمتر جامعه را فراهم خواهد کرد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان نشان خواجه نصیرالدین طوسی، که از طرف جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام  در دانشگاه برگزار شد، ضمن تشکر از بانیان برگزاری این مسابقات و با ابراز خرسندی از تثبیت و برگزاری دور ششم این مسابقات، اظهار داشت: دانشگاه علاوه بر اینکه محل کسب دانش است، محل کسب بینش و مهارت های زندگی نیز می باشد و به همین جهت دانشجویان  قبل از اینکه  وارد اجتماع شوند، باید در دانشگاه تمرین کنند، که چگونه در عین داشتن اختلاف سلیقه بنشینند و با گفتگو و  نقد، اختلافات را حل کرده و با هم تعامل داشته باشند.

     دکتر علی اکبری، تأکید کرد: یک  باور غلط و نگرانی در بین بخشی از جامعه وجود دارد،  مبنی بر اینکه در دانشگاه هیجان بر علم غلبه دارد، که این امر به هیچ عنوان صحیح نیست و ممکن است در بعضی اوقات مواردی رخ دهد، اما ما می خواهیم در کنار پرداختن به علم، تمرین گفتگو و نقد و نحوه ابراز مخالفت با همدیگر را هم داشته باشیم.

    رئیس دانشگاه، اضافه کرد: نمی شود در سیاست و اقتصاد به دنبال تقلید بود، بلکه باید دانشجو آزادی انتخاب داشته باشد و همه بتوانند با گفت‌ و گو  مشکلات و اختلافات موجود را حل کنند و اگر این مهم تحقق یابد، خیلی از چالش ها و اختلافاتی که پیش می آید به راحتی حل می شود و دیگر نیاز به بیانیه نوشتن و جنگ رسانه ای نیست، که اگر این فضا شکل گیرد، چیزی برای رسانه های معاند باقی نمی ماند و بهانه از دست آنها گرفته می شود.

     دکتر علی اکبری، تأکید کرد:  برای داشتن یک کشور بزرگ با تنوع اندیشه ها، چاره ای نداریم که قبول کنیم افراد جامعه  متفاوت هستند و  برای تحقق این امر باید منطق مناظره را که شامل:  نگاه همسان به یکدیگر داشتن، احترام به یکدیگر گذاشتن و  پذیرش استدلال بهتر است را بپذیریم.

    رئیس دانشگاه، اضافه کرد: الحمدالله ما مملکتی باثبات داریم و  اگر مناظره و گفت و گو را برای آگاه سازی مردم و  پایان دادن به اختلافات بپذیریم، مردم امکان انتخاب خواهند داشت، که در این صورت اختلافات کم شده و بر استحکام اجتماعی ما افزوده خواهد شد.

رئيس دانشگاه: نهادينه شدن فرهنگ گفت ‌و ‌گو در جامعه بهانه را از معاندان خواهد گرفت