شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: سوگواره شین یک مجلس و برنامه هویتی، آیینی، ادبی و هنری است

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: سوگواره شین یک مجلس و برنامه هویتی، آیینی، ادبی و هنری است، که جمعی از علاقمندان امام حسین (ع) دوست دارند با زبان کردی ارادت خود را نسبت به آن حضرت بیان کنند.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، ششمین سوگواره «شعر کردی عاشورایی سین» با همکاری دانشگاه ایلام، جهاد دانشگاهی استان، سازمان ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان، شب چهارشنبه 10/8/96 با حضور دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، شاعران و صاحبان قلم استان و جمعی از دانشجویان در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

     در این مراسم، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه با خوش آمدگویی به شاعران، اصحاب قلم و دست اندرکاران این سوگواره و با خیرمقدم به دانشجویان و دیگر مهمانان حاضر در این مراسم، اظهار داشت: این سوگواره ترکیبی است از چند عنصر شامل: یک مجلس هویتی، یک مجلس ادبی و هنری و یک مجلس  آیینی در عزای امام حسین(ع) است.

    دکتر علی اکبری، افزود: صادقانه بگویم از سال گذشته تا کنون مجالس زیادی در این دانشگاه برگزار شده است، اما برنامه سوگواره شین سال گذشته هیچگاه از اذهان فراموش نخواهد شد و یکی از زیبنده ترین برنامه های استان ایلام بود، به همین خاطر از عزیزانی که این افتخار را به دانشگاه ایلام داده اند تشکر و قدر دانی می کنم.

      رئیس دانشگاه، تأکید کرد: در دانشگاه ما پذیرفته ایم، که متفاوت باشیم و  تنوع را در قالب هنر می دانیم و مجلس امشب مجلسی از علاقه مندان به امام حسین(ع) است، که دوست دارند با زبان کردی ارادت خود را به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بیان کنند.

  بعد سخنان رئیس دانشگاه، 10 نفر از شاعران استان به بیان سورده های خود پرداختند.

رئيس دانشگاه: سوگواره شين يک مجلس و برنامه هويتي، آييني، ادبي و هنري است